عیب یابی سیستم دوربین امنیتی
وقتی می گوییم سیستم های ما اغلب خراب نمی شوند، شوخی نمی کنیم. شاید باورش سخت باشد اما حقیقت دارد. ما در کار فروش محصولاتی نیستیم که وقت شما یا ما را بگیرد. ما بیشتر وقت خود را صرف ایجاد راهنماها و منابع مفیدی مانند این می کنیم تا مشتریان ما اطلاعاتی را در هر ساعت از شبانه روز در دسترس داشته باشند. هنگامی که ما تماسهای تلفنی برای پشتیبانی دریافت میکنیم، البته برخی از مسائل مربوط به پشتیبانی صادقانه برای کاربری است که به راهنمایی در مورد نحوه استفاده از سیستم خود نیاز دارد، اما بیشتر آنها از مشتریان سایر شرکتها هستند که امیدوارند بتوانیم با سیستمی که از Amazon یا Costco خریداری کردهاند به آنها کمک کنیم.
چندین مؤلفه در یک سیستم دوربین امنیتی وجود دارد که ممکن است به نظر برسد که کار نمی کند، یعنی صفحه نمایش کاملاً سیاه است. این شکایت از سیاه یا خالی بودن صفحه نمایش می تواند به معنای دو چیز متفاوت باشد:
هیچ ویدیویی روی مانیتور وجود ندارد، یعنی خروجی نمایش NVR یا DVR روی سیستم هیچ ویدیویی را نمایش نمی دهد.
یک صفحه شبکه وجود دارد اما هیچ دوربینی تغذیه نمیشود، یعنی دستگاه NVR یا DVR کار میکند، ویدئویی دارد که صفحه شبکه را نمایش میدهد اما شما هیچ دوربینی را نمیبینید.
چندین مؤلفه وجود دارد که باید بررسی کنید تا مشخص شود کدام قسمت از سیستم دوربین شما کار نمی کند. ما آنها را در زیر به ترتیب زیر بررسی می کنیم:
مطمئن شوید DVR یا NVR کار می کند
نحوه تعمیر خروجی مانیتور با استفاده از رایانه شخصی ویندوز.
مطمئن شوید که دوربین های امنیتی کار می کنند.
عیب یابی دوربین های PoE.
عیب یابی دوربین های امنیتی HD Over Coax.
رفع مشکلات نمایشگر دستگاه DVR یا NVR و مانیتور یا تلویزیون.
نحوه عیب یابی مشکلات مشاهده از راه دور.
ما با اطمینان از اینکه ضبط کننده دوربین امنیتی در سیستم شما کار می کند شروع می کنیم.
مطمئن شوید که ضبط کننده کار می کند.
در این بخش نحوه عیب یابی DVR امنیتی که مغز هر سیستم دوربین امنیتی است را نشان می دهیم. ممکن است شما یک سیستم دوربین NVR یا سیستم دوربین DVR داشته باشید، اما روند عیب یابی ضبط کننده تقریباً یکسان است.
دو احتمال رایج در مورد آنچه که ممکن است با ضبط کننده شما اتفاق بیفتد وجود دارد:
اگر ضبط کننده کار می کرد و اکنون کار نمی کند، این معمولاً نشان دهنده مشکل منبع تغذیه یا صفحه نمایش است.
اگر اخیراً ضبطکنندهای خریداری کردهاید و هرگز روی مانیتور ظاهر نشد، به این معنی است که مانیتور شما وضوحی را که ضبط بر روی آن تنظیم شده است پشتیبانی نمیکند.
برای عیب یابی یک ضبط کننده دوربین امنیتی، مراحل زیر را به طور مفصل طی می کنیم:
مرحله 1. ضبط کننده را راه اندازی مجدد کنید.
مرحله 2. منتظر صدا بمانید.
مرحله 3. اتصالات پشت ضبط کننده را بررسی کنید.
مرحله 4. بررسی کنید که آیا فعالیتی در پورت شبکه وجود دارد.
مرحله 5. نحوه عیب یابی DVR یا NVR – Video.
اگر پس از گذراندن مراحل بالا متوجه شدید که DVR کار میکند اما هیچ خروجی نمایشی برای مانیتور ندارید، باید وضوح خروجی ویدیو را همانطور که در عنوان بخش توضیح داده شده است تغییر دهید.
مرحله 1. ضبط کننده را راه اندازی مجدد کنید
راه اندازی مجدد سیستم اجازه می دهد تا هر گونه مشکل عجیب و غریب خود را برطرف کند. این شبیه راهاندازی مجدد رایانه ویندوزی در صورت بروز مشکل است.
با تغییر کلید پاور پشت ضبط کننده در حالت خاموش، سیستم را مجدداً راه اندازی کنید. اگر ضبط سوئیچ ندارد، کابل برق را از ضبط جدا کنید. این فرآیند به ضبط کننده آسیبی نمی رساند.
دوباره برق را به ضبط وصل کنید و در صورت وجود، سوئیچ را در موقعیت روشن قرار دهید. به روشن شدن و چرخش هارد دیسک گوش دهید. همچنین ممکن است صدای فن کیس یا فن منبع تغذیه شروع به چرخیدن بشنوید.
مرحله 2.
2-5 دقیقه صبر کنید تا ضبط کننده صدایی دهد. این بوق به این معنی است که ضبط کننده بوت شده است. اگر ضبط صدا بوق میزند اما نمیتوانید نمایشگر را روی مانیتور ببینید، به این معنی است که تنظیمات نمایشگر به درستی پیکربندی نشده است یا مانیتور شما از وضوح تصویر ضبطکننده پشتیبانی نمیکند.
مرحله 3. اتصالات پشت ضبط کننده را بررسی کنید
برق تلویزیون خود را قطع کنید یا آن را خاموش کنید. اطمینان حاصل کنید که کابل مانیتور ایمن است، دوباره بررسی کنید که کابل در مانیتور یا تلویزیون شما محکم شده باشد. اتصال را قطع کنید، دوباره وصل کنید و مطمئن شوید که همه اتصالات ایمن هستند. برق را دوباره به تلویزیون یا مانیتور خود وصل کنید.
مرحله 4. بررسی کنید که آیا فعالیتی در پورت شبکه وجود دارد.