پیکربندی دوربینهای IP ONVIF برای استفاده با PoE NVR
مانند تمام دوربینهای امنیتی، قبل از نصب دوربین IP سری آوالونیکس پرو، پیشنهاد میکنیم قبل از نصب دوربین را تست کرده و آن را برای استفاده در شبکه خود با NVR یا شبکه داخلی یک PoE NVR پیکربندی کنید. قبل از اتصال دوربین به NVR، باید تنظیمات کمی را روی این دوربین IP سازگار با ONVIF با استفاده از رابط وب آن پیکربندی کنید.
روشن کردن دوربین
برای تست دوربین باید دوربین را برق رسانی کرده و به شبکه خود وصل کنید. بسته به اینکه سوئیچ PoE خارجی دارید یا نه، چند روش مختلف برای انجام این کار وجود دارد.
اگر از دوربین با سوئیچ PoE داخلی روی یک دستگاه NVR PoE استفاده می کنید.
استفاده از آداپتور برق و پیکربندی تنظیمات ذکر شده در زیر، مراحل لازم برای پیکربندی دوربین برای استفاده با سوئیچ PoE داخلی NVR است.
جک برق 12 ولت دوربین را به یک آداپتور برق 12 ولت DC 1 آمپر وصل کنید تا برق دوربین را تامین کنید.
جک شبکه RJ45 روی دوربین را با استفاده از کابل اترنت به روتر یا سوئیچ خود وصل کنید.
اگر از دوربین با سوئیچ PoE خارجی استفاده می کنید.
دوربین را به یک سوئیچ PoE متصل به شبکه خود وصل کنید تا هم داده و هم برق را از طریق یک کابل شبکه ارسال کنید.
با استفاده از رابط وب وارد شوید.
دوربین های سری آوالونیکس پرو دارای آدرس IP پیش فرض متفاوتی نسبت به اکثر دوربین های IP دیگر ما هستند. Internet Explorer 11 را باز کنید و به http://192.168.1.88 بروید. یک یا دو دقیقه طول می کشد تا دوربین پس از اتصال دوربین به آداپتور برق یا سوئیچ PoE بالا بیاید و در دسترس قرار گیرد.
اگر قبلاً این کار را نکرده اید، فایل ActiveX را برای دوربین نصب کنید. این فایل مستقیماً از دوربین دانلود میشود و بهعنوان نتیجهگیری کاذب با برنامههای آنتی ویروس شناخته میشود. فایل را نصب کنید و 192.168.1.88 را به سایت های مورد اعتماد خود اضافه کنید. اگر پس از وارد کردن آدرس IP دوربین، با مشاهده اعلان ورود به سیستم با مشکل مواجه شدید، مراحل ذکر شده در فعال کردن ActiveX در اینترنت اکسپلورر را دنبال کنید.
اگر نام کاربری یا رمز عبور را تغییر نداده اید با استفاده از اطلاعات کاربری پیش فرض وارد دوربین شوید. از admin برای نام کاربری و رمز عبور استفاده کنید.
دوربین را به طور پیش فرض تنظیم کنید.
پس از ورود به سیستم ممکن است اثرات باقی مانده از سیستم عامل به روز شده وجود داشته باشد که ممکن است باعث شود صفحه نمایش به درستی فرمت نشود. موارد زیر را انجام دهید:
از زبانه های بالای رابط وب دوربین روی CONFIG کلیک کنید.
روی SYSTEM کلیک کنید.
روی RESTORE کلیک کنید.
دکمه بازیابی تنظیمات کارخانه را فشار دهید.
رمز عبور را وارد کنید (پیش فرض admin است)
روی SUBMIT کلیک کنید.
پیامی مبنی بر (راه اندازی مجدد، لطفا صبر کنید…) نمایش داده می شود. پس از اتمام، به صفحه ورود هدایت می شوید. اطلاعات کاربری را وارد کنید و دوباره وارد شوید. این بار، رابط وب را همانطور که در نظر گرفته شده بود خواهید دید.
صدا را فعال کنید
برخی از ویژگی های دوربین های سری آوالونیکس پرو به طور پیش فرض خاموش هستند. یکی از این ویژگیها ورودی صوتی خارجی (در صورت وجود) است که امکان استفاده از میکروفون دوربین امنیتی اضافی را فراهم میکند. اگر از یک میکروفون افزودنی استفاده میکنید، برای فعال کردن ورودی صدا در دوربین، به مسیر زیر بروید:
روی تب CONFIG در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
AUDIO SETTINGS را از منوی کشویی سمت چپ انتخاب کنید.
کادر ENABLE را علامت بزنید و SAVE را کلیک کنید. صفحه نمایش شما باید مانند تصویر بالا باشد.
همیشه ایده خوبی است که با رفتن به صفحه دیگری در بخش پیکربندی وب، تأیید کنید که تنظیمات شما به درستی ذخیره شده اند و برای تأیید اینکه تنظیمات به درستی ذخیره شده اند، از صفحه تغییر یافته بازدید مجدد کنید.
مرحله 5: ساعت داخلی را تنظیم کنید
همه دوربین های IP ما زمان را نگه می دارند. پیشنهاد می کنیم دوربین را با یک سرور NTP همگام سازی کنید تا دیگر نگران از همگام نشدن ساعت داخلی نباشید. عدم هماهنگی زمان می تواند باعث مشکلات پخش در سیستم های چند دوربینی شود. در اینجا نحوه تنظیم زمان صحیح آمده است:
روی SYSTEM در منوی سمت چپ کلیک کنید.
از زیر منوی زیر System روی SYSTEM TIME کلیک کنید.
دکمه رادیویی NTP Server (نشان داده شده در بالا) را انتخاب کنید و یک کادر کشویی برای منطقه زمانی ظاهر شود.
منطقه زمانی را انتخاب کنید که با زمان واقعی مطابقت دارد و روی ذخیره کلیک کنید. URL و پورت نیز به صورت خودکار پر می شوند.
مطمئن شوید که دوربین روی شبکه ای است که امکان دسترسی به اینترنت را می دهد. اگر روتر یا فایروال شما پورت 123 را مسدود کرده باشد، نمی توانید با سرورهای زمان ارتباط برقرار کنید.