لوگو داهوا
لوگو داهوا حدود 15 سال است که در زمینههای امنیتی و توسعه فناوری آن در تلاش است در تحقیق و طراحیهای تکنولوژی در زمینه تجهیزات نظارتی نتایج مطلوبی بدست آورده است. این شرکت هم در زمینههای نرمافزار و هم سختافزار مشغول به کار است.
این شرکت در اوایل سال 2002 میلادی کار خود را با DVR های 8 کانالِ آغاز کرد و در سال بعد توانست DVR های 16 کانالِ نیز طراحی کند؛ و در سال 2006 با تلاش در زمینههای مختلف حفاظتی و امنیتی توانست پیشرفت کند و حاصل این پیشرفت به وجود آوردن خط تولید در تمام زمینههای حفاظتی و امنیتی مانند دوربینهای مداربسته و دوربینهای شبکهای و سرور و همچنین DVR ها شد.
- DVR چیست؟
- دوربین مداربسته چیست؟
- دوربین های مداربسته در چه جاهایی کاربرد دارند؟
- تعریف لوگو؟
- انواع لوگو کدماند و مختصری توضیح دهید؟
DVR چیست؟
این دستگاه از قویترین سیستمهای است که برای ضبط تصویر از آن بهره میبرند؛ و عملکرد آن تبدیل تصاویری که توسط دوربینهای مداربسته بهصورت آنالوگ هستند را به تصاویر دیجیتال برای ذخیره در هارد دیسک میکند. DVR دستگاه الکترونیکی محسوب میشود و تصاویر گرفتهشده از طریق دوربین را که توسط کابلی به بخش ورودی dvr وصل است را به آن هدایت میکند.
تصاویر گرفتهشده در درون دستگاه کدگذاری می شوند سپس پردازش رخ میدهد. امروزه نسلهای HD این دستگاهها راهی بازار شده که میتواند از دوربینهای HD باکیفیت بالا پشتیبانی کند.
دستگاههای HD جدیدی که وارد بازار شده اند به دلیل امکانات بیشتر و تصویر بهتر و همچنین قیمت مناسب سبب شده که نسخه قدیمیتر کنار برود. این دستگاههای دارای پورت هایی هستند که به صورت ورودی و خروجی هستند.
پورتها مختلف هستند مثلاً پورت ورودی که برای میکروفون ها و پورت خروجی برای وصل کردن اسپیکر و پورت منتقلکننده تصویر برای نمایش و پورت USB برای متصل کردن موس و … البته ورودیها و خروجیهای که وجود دارند برای همه مدلها یکسان نیست، مثلاً در بعضیها پورتی که مخصوص ورودی صدا است دیده نمیشود.
-
دوربین مداربسته چیست؟
دوربین مداربسته یا CCTV به دوربینی گفته میشود که بهصورت ثابت در جای خود قرار میگیرد. تصاویر گرفتهشده را به محلهای موردنظر ارسال می کند. معمولاً این دوربینها در محل های حفاظتی و امنیتی نصب می شوند که دارای سیستم مانیتورینگ هستند. در این دوربینها فاکتورهایی وجود دارد که سبب تفاوت قیمت آنها شده فاکتورهایی مانند کیفیت دوربین، اندازه دوربین، نوع پردازش و همچنین جنس بدنه دوربین، از مهمترین فاکتورها میتوان به کیفیت و یا همان رزولوشن تصویر اشاره کرد.
در دوربینهای آنالوگ خروجی که دریافت میکنیم بهوسیله حسگر به سمت تقویتکننده ارسال میشود و بهصورت مستقیم به خروجی فرستاده خواهد شد و همین علت در این دوربینها سبب شده که قیمت مناسبی داشته باشند. البته امروزه دوربینهای دیجیتالی در بازار وجود دارد که دیگر استفاده از سیستم آنالوگ تقریباً منسوخ شده است.
-
دوربینهای مداربسته در چه جاهایی کاربرد دارند؟
اصلی ترین مورد استفاده این دوربینها در سیستمهای حفاظتی میباشد. استفادههایی دیگر که میتوان از این دوربینها کرد به شرح زیر است:
- کاربرد این دوربینها در ممانعت از پیش آمدن جرایم بسیار زیاد است. فرق نمیکند چه باشد از جرایم رانندگی گرفته تا جرام جنایی همگی بهوسیله همین دوربینها انجام میشود.
- کاربرد دیگر آن در صنعت است مکان هایی وجود دارد که فردی نمیتواند در آن محل حضور داشته باشد و در این حالت برای جلوگیری از آسیب به شخص از این دوربینها استفاده میشود؛ مانند کارخانهها ذوبآهن و یا نیروگاه هستهای و از این قبیل مکانها مورداستفاده قرار می گیرد.
- دوربینهای کنترل ترافیک نیز از این دسته دوربینها هستند که از طریق این دوربینها میتوانند ترافیک را در شهرها مشاهده کرده و با توجه به نوع ترافیک مسیرها را عوض و یا کنترل نمایند که سبب بهبود ترافیک می شود و همچنین میتوانند با ارسال پیام از طریق GPS رانندگان را در جریان ترافیک قرار دهند.
- امنیت در حملونقل ناوگانهای ریلی برای پیشگیری از حوادث احتمالی صورت میگیرد مثلاً در متروها از این دوربینها برای کنترل دربها در زمان ورود و خروج مسافر مورداستفاده قرار میگیرد.
-
تعریف لوگو؟
یکی از مهمترین عناصر برای معرفی یک برند لوگو می باشد. لوگو توسط یک سازمان و یا یک شرکت و یا افرادی مورد استفاده قرار میگیرد؛ که با این شکل بتوانند محصولات و خدمات خود را زودتر و راحتتر به دیگران معرفی کنند.
در زمان قدیم نیز با استفاده از تصویر سعی بر رساندن مفهوم به شخص را داشتند پس نتیجه میگیریم از دیرباز تاکنون مورد استفاده قرارگرفته است؛ و این نحوه انتقال از گذشته تا امروز دچار تغییر و تحولاتی شده است.
درگذشته از یک تصویر برای القای موضوع خاصی استفاده میکردند مثلاً حکاکیها و تراشهایی که بروی سنگها میشده که مفهوم خاصی داشتند و یا استفاده از تصاویر بر روی پرچم کشورها و… که هرکدام به نحوی هدف رساندن موضوع و مفهومی را به دنبال دارد.
-
انواع لوگو کداماند؟
لوگوها به سه دسته بر اساس استفاده تقسیم میشوند.
- بهرهمندی از تصویر: در این فرم لوگو زمانی استفاده می شود که بخواهند معرف جایی یا کاری و یا حرفهای باشد؛ که با دیدن تصویر و مطابقت آن با مفهومش متوجه میشوید که همان چیزی است که در تصویر میبینید. مثلاً در تصویر لوگوی یونیسف شاخه زیتون و کودک و مادر و همچنین کره زمین را میبینید که همگی مفهوم کمکرسانی به کودکان کل جهان را میرساند.
- بهرهمندی از نوشتار در لوگو: در این روش به طراحی نام کمپانی و یا شرکت و یا فردی میپردازید و باید به نحوی طراحی شود که خواندن آن راحت باشد مثال راحتی که برای شما میتوانیم بزنیم:
مانند لوگوی توئیتر است و لوگوهای دیگر.
- ترکیب کردن نوشته و تصویر: در این روش از هر دو مدل بهره میبریم هم تصویری مفهومی است و هم نوشته های مفهومی که برای سازمانها و شرکتهای خصوصی و دولتی قابل استفاده است اگر بخواهیم مثال راحتی برای شما بزنیم مانند لوگوی سازمان فضایی ناسا. هم تصویر مفهومی که کره زمین می باشد قابل مشاهده است و هم دارای نوشته کاملاً واضح می باشد.
در پایان از صبر و تحمل شما عزیزان که برای مطالعه مقاله لوگو داهوا بسیار سپاس گزاریم و امیدواریم که این مقاله لوگو داهوا مورد توجه شما قرارگرفته باشد.