عیب یابی دوربین مداربسته تحت شبکه
عیب یابی دوربین مداربسته تحت شبکه
همانطور که میدانید برا ی حفظ امنیت در دنیای امروزی وجود دوربین های مدار بسته ضروری است اما برخی اوقات این دوربین ها دچار مشکلی می شوند که از عملکرد درست خود باز می مانند
ما در اینجا راهنمایی هایی بری شما عزیزان آورده ایم که وقتی با مشکلی رو به رو شدید ابتدا خود به بررسی دوربین مدار بسته خود بپردازید و سپس باز اگر مشکل رفع نشد با افراد متخصص یا پشتیبانی تماس بگیرید
در ابتدا در مورد این صحبت می کنیم که از کجا بفهمیم دوربین های مدار بسته مشکل پیدا کرده اند و باید به فکر درست کردن آن ها باشیم.
نکاتی در مورد عیب یابی دوربین های مدار بسته IP
صنعت نظارت بتدریج از سیستم های مداربسته مبتنی بر آنالوگ سنتی به دیجیتال منتقل شده است. هزینه های اولیه سیستم های IP طی چند سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است. علاوه بر این ، مزایای نظارت و نگهداری از راه دور آنها باعث محبوبیت آنها در بین نصب کنندگان امنیت و مشتریان آن ها می شود.
در حال حاضر پیکربندی IP دوربین مداربسته بسیار ساده تر از زمانی است که برای اولین بار ارائه شده است. در مقاله قبلی ما ، فارسایت ده دلیل اصلی ما برای ایجاد سوئیچ به دوربین مداربسته IP را جمع آوری کرد
که اگر قبلاً سوئیچ نکرده اید ارزش خواندن را دارد
اگر یک نصب کننده امنیت هستید ، عیب یابی دوربین های IP هنگام بروز مشکلی و عملیاتی شدن آنها می تواند مشکل ، ناامیدکننده و زمان بر باشد ، که در نهایت خط اصلی شما را تحت تأثیر قرار می دهد.
در زیر می توانید نکات راهنمای عیب یابی ده دوربین برتر IP برای نکات امنیتی را بیابید. امیدوارم دفعه دیگر که سیستم IP دوربین مداربسته مشتری را نصب می کنید ، با مشکلات دوربین روبرو خواهید شد و این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد.
برق و اتصالات دوربین را چک کنید
ما می دانیم که این به نظر واضح است ، اما بررسی کنید دوربین روشن است و آیا اتصال / انتقال داده به شبکه است. بیشتر دوربین های IP دارای شاخص های LED برای این عملکردها هستند اما ممکن است در محفظه دوربین مخفی باشند.
اگر LED روشن نیست ، منبع تغذیه را بررسی کنید اگر دوربین از بیرون کار می کند (PoE نیست). اگر دوربین از طریق PoE (PoE) تغذیه می شود ، بررسی کنید که به سوئیچ PoE یا وسط اتصال متصل است و وات توان PoE مناسبی را دریافت می کند. اگر دوربین خارجی است یا PTZ (“بزرگنمایی pan-tilt-zoom” ، معمولاً از راه دور کنترل می شود) در این صورت ممکن است به انرژی بیشتری نسبت به یک سوئیچ استاندارد 15W PoE نیاز داشته باشد.
اگر همه این موارد بررسی شود ، مشکل می تواند سوئیچ شبکه PoE باشد. برخی از آنها به اندازه کافی قدرت تأمین 15W برای هر پورت را ندارند و در صورت بارگیری بیش از حد دوربین های دیگر را تأمین نمی کنند.
پینگ دوربین
با استفاده از ابزار کشف / یافتن سازنده ، آدرس IP دوربین را کشف کنید. به شما این امکان را می دهد تا آن را از طریق لپ تاپ یا دستگاه تلفن همراه خود برای آزمایش اتصال “پینگ” کنید.
“cmd” را در جعبه جستجوی ویندوز تایپ کنید تا خط فرمان DOS باز شود و از دستور “ping” استفاده کنید تا ببینید آیا می توانید به دوربین متصل شوید. به عنوان مثال ، اگر آدرس دوربین شما 192.168.2.150 است ، در خط فرمان از “ping 192.168.2.150 -t” استفاده کنید ، اگر پاسخهای “Destination Host Unreachable” یا “Request Timed Out” را دریافت کردید که به این معنی است که به دوربین متصل نیستید از طریق شبکه دلایل زیادی می تواند داشته باشد ، اساسی ترین دلیل آن این است که دوربین و کامپیوتر در شبکه ها یا زیرشبکه های مختلفی قرار دارند. اگر پاسخ مناسب اتصال دریافت می کنید ، از یک مرورگر وب یا ابزار کشف سازنده برای اتصال به دوربین استفاده کنید.
اگر در این فرآیند به کمک نیاز دارید ، این آموزش شبکه اصلی IPVM را در مورد استفاده از ابزارهای کشف دوربین سازنده ، پینگ دوربین ها و تنظیم آدرس IP رایانه شخصی خود در همان شبکه دوربین بررسی کنید.
نام کاربری / رمزعبور را بدانید
اگر می توانید دوربین را پینگ کنید اما نمی توانید با VMS ، مرورگر وب یا ابزار کشف به آن متصل شوید ، جزئیات ورود یا رمز ورود اشتباه است.
اگر کتابچه راهنمای کاربر دارید ، گذرواژه های پیش فرض را بررسی کنید اما اگر این موارد تغییر کرده اند با مشتری مشورت کنید. اگر رمز ورود را فراموش کرده اند ، ممکن است لازم باشد که تنظیم مجدد کارخانه را انجام دهید یا با سازنده دوربین تماس بگیرید.
جداول ARP را بررسی کنید
با بررسی جداول ARP که معمولاً روی محفظه دوربین چاپ می شوند می توانید از آدرس های MAC و IP استفاده کنید ، بنابراین در صورت بروز هرگونه مغایرت ، این آدرس ها مفید هستند. همچنین یک دستور سریع DOS «arp-a» وجود دارد که آدرس IP و MAC دوربین ها را در شبکه نمایش می دهد.
تأیید عدم تعارض IP
اطمینان حاصل کنید که دوربین های IP آدرس IP یکسانی ندارند ، زیرا این امر می تواند دسترسی شبکه به یک یا هر دو دستگاه را لغو کند.
سیستم عامل را ارتقا دهید
اگر نمی توانید به VMS متصل شوید ، سیستم عامل به روز است ، اما دوربین از طریق اینترنت فعال است و می توانید به صفحه وب دوربین دسترسی پیدا کنید. مراقب باشید هرچند که این امر گاهی اوقات می تواند مشکلات بیشتری نسبت به حل آن ایجاد کند.
دوربین را reboot کنید
بازهم چنین اندازه گیری ساده ای کاملاً واضح به نظر می رسد ، اما با این کار حافظه پنهان پاک می شود ، تنظیمات مجدد انجام می شود و ارتباطات دوباره انجام می شود.
با راه اندازی مجدد دوربین این امکان فراهم می شود که حافظه پنهان برافروخته شود ، تنظیمات برای دوباره کالیبراسیون کردن و اتصالات دوباره مذاکره شود. انجام این مرحله کمترین و کم هزینه ترین مرحله است ، فقط باید برق را قطع کرد ، 10 یا 15 ثانیه صبر کرد و سپس برق را بازگرداند.
سرعت اینترنت خود را تأیید کنید
دوربین های شما برای کار مداوم به حداقل 2.5 مگابیت بر ثانیه سرعت بارگذاری نیاز دارند. اگر پهنای باند شما بسیار کند است ، با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید تا از نحوه افزایش سرعت بارگذاری مطلع شوید
اتصال بی سیم را تأیید کنید
اگر یک دوربین به Wi-Fi متصل است و اتصال بی سیم قوی ندارد ، این امر ممکن است آن را مستعد افتادن از شبکه کند. اگر دوربین شما فاصله زیادی با روتر بی سیم شما داشته باشد یا چندین مانع بین روتر و دستگاه وجود داشته باشد ، این اتفاق می افتد. دیوارها ، کف ، سقف ها یا حتی وسایل بزرگ خانگی همگی می توانند بر قدرت سیگنال Wi-Fi تأثیر بگذارند.
برای حل اتصال بی سیم ضعیف ، روتر (یا توسعه دهنده) را نزدیکتر به دوربین قرار دهید. حتی تنظیم موقعیت ها با چند اینچ می تواند کمک کند. اگر جابجایی گزینه ای نیست ، برای افزایش دامنه خرید یک توسعه دهنده شبکه بی سیم را در نظر بگیرید
کابل کشی را بررسی کنید
اطمینان حاصل کنید که کابل کشی داده فاقد پارگی ، انحراف ، خاتمه نامناسب و شورت است. با استفاده از دستگاه تست کابل ، سیم های ضربدری و اتصالات شل را بررسی کنید. مشکلات کابل کشی مسئول بخش عمده ای از مشکلات اتصال است. علامت گفتن این است که LED های فعالیت واحد چشمک نمی زنند.
دوربین را ریست کنید
این اغلب به عنوان مرحله ای جدی تلقی می شود ، زیرا اگرچه دوربین را برای تنظیم مجدد به تنظیمات کارخانه پیش فرض خود بازمی گرداند ، اما تمام سابقه و تنظیماتی را که ممکن است برای عیب یابی بیشتر مفید باشد از دست می دهید. با این حال ، اگر سیستم عامل دوربین IP خراب شود ، با تنظیم مجدد کارخانه دوربین می توانید این مسئله را حل کنید. به دنبال دکمه تنظیم مجدد سوراخ سوراخ در پشت باشید.
HD Analog را در نظر بگیرید
اگر مرتباً مشکلی دارید یا اگر تجربه راه اندازی ساده تری می خواهید ، آنالوگ HD را در نظر بگیرید. با آنالوگ HD ، مانند آنالوگ NTSC / PAL قدیمی ، دوربین ها رایانه نیستند و بلافاصله به ضبط کننده ها متصل می شوند ، بدون نیاز به رمز عبور ، سیستم عامل ، آدرس IP ، ادغام نرم افزار و غیره. با این حال ، HD آنالوگ محدودیت های خاص خود را نسبت به IP دارد (به ویژه در حداکثر وضوح ، قابلیت های پیشرفته ، گستردگی پشتیبانی). اما برخی از کاربران ، به ویژه آنهایی که سیستم های ساده تری دارند ، فناوری های آموزش داده شده با فناوری اطلاعات کمتر و تمایل به هزینه های کمتری می توانند با آنالوگ HD بهتر عمل کنند
تأیید برق و اتصال دوربین
در صورت امکان ، به دوربین نگاه کنید تا مطمئن شوید که روشن است. اکثر دوربین ها دارای LED هستند که وضعیت برق دوربین را نشان می دهند و در صورت اتصال و انتقال داده ها به شبکه. بارها ممکن است این LED ها در داخل محفظه دوربین مخفی شوند. اگر دوربین از طریق برق خارجی کار می کند (غیر PoE است) در صورت روشن نبودن LED ، منبع تغذیه را بررسی کنید.
اگر یک دوربین PoE است و از برق استفاده نمی کند ، بررسی کنید که آیا به یک سوئیچ PoE یا وسط دهانه متصل است. تأیید کنید که دوربین توان و توان مناسب PoE را دریافت می کند ، دوربین های خارجی با بخاری / دمنده و دوربین های PTZ اغلب به قدرت PoE یا PoE + 30W یا 60W PoE بالاتری نیاز دارند که بالاتر از بیشتر سوئیچ های استاندارد PoE 15W است ، که اغلب نیاز به وات متفاوت دارند وسط برخی از دوربین هایی که به بیش از 15 وات برق نیاز دارند ، بوت می شوند و با 15 وات متصل می شوند ، اما تصاویر را منتقل نمی کنند و به دستورات PTZ پاسخ نمی دهند.
مشکل دیگر ممکن است خود سوئیچ شبکه PoE باشد. برخی از سوئیچ های PoE توان کافی برای تأمین 15 وات به هر پورت را ندارند و در صورت بارگیری بیش از حد دوربین دیگر ، برق را تأمین نمی کنند. برای عیب یابی ، دوربین را به یک انژکتور PoE یا وسط مناسب وصل کنید تا ببینید مشکل از این قرار است. گزارش IPVM در مورد مشکلات تغذیه PoE سوئیچ شبکه ، این مشکل را با جزئیات بیشتری نشان می دهد.
پیش فرض کارخانه دوربین
برخی این مرحله را جدی ترین مرحله عیب یابی می دانند. برخلاف نکته شماره 1 که دوربین را مجدداً راه اندازی می کند ، پیش فرض کارخانه همه تنظیمات و پیکربندی ها را از بین می برد و دستگاه را به تنظیمات “پیش فرض کارخانه” خود برمی گرداند. اکثر دوربین های IP دارای یک دکمه سوراخ / تنظیم مجدد پین در پشت دستگاه هستند که به طور پیش فرض دوربین را برای دوربین فعال می کند
قهرمان نباشید ، کمک بخواهید
اگر مراحل بالا را امتحان کردید و هنوز نمی توانید به دوربین متصل شوید ، برای راهنماهای عیب یابی مدل خاص به وب سایت سازنده مراجعه کنید و اگر اینها کمکی نکردند ، با خط پشتیبانی فنی سازنده دوربین تماس بگیرید. بسیاری از اوقات آنها “ترفندهای” خاص سخت افزار خود را می دانند و می توانند از طریق اینترنت از طریق اینترنت به رایانه شما متصل شوند تا تشخیص دهند. از درخواست کمک نترسید ، بارها تکنسین ها ساعت ها را برای ردیابی مشکلی تلف می کنند که نماینده میز تولید کننده می تواند در عرض چند دقیقه برطرف کند. تکنسین سازنده همچنین می تواند در صورت خرابی دوربین و احتیاج به تعمیر یا تعویض آن تحت ضمانت ، RMA را برای بازگرداندن دوربین شروع کند
برای پشتیبانی با سازنده یا ارائه دهنده خدمات تماس بگیرید
اگر نمی توانید مشکلی را برطرف کنید ، از بررسی وب سایت سازنده دوربین نترسید و یا با خط پشتیبانی آنها تماس بگیرید. آنها غالباً از پیچیدگیهای خاص سخت افزار خود اطلاع دارند و این ممکن است ساعتها در شما صرفه جویی کند. اگر معلوم شود که دوربینی معیوب است ، پشتیبانی مشتری سازندگان نیز می تواند در تعویض واحد کمک کند.
اگر با یک ارائه دهنده نظارت از راه دور بر روی پروژه کار می کنید ، برای تشخیص مشکلات اتصال با بخش فناوری اطلاعات آنها تماس بگیرید. این کار اغلب می تواند سریعتر از مراجعه به میز راهنمای تولید کننده باشد.
چگونه بفهمیم دوربین مداربسته کار می کند یا نه؟
روش های مختلفی برای محافظت از دارایی شما در دنیای مدرن وجود دارد. یکی از متداول ترین روش ها برای افزودن امنیت به یک ویژگی نصب سیستم های دوربین مداربسته است. سیستم های دوربین مدار بسته پیچیده به نظر می رسند. آنها دارای سیمهایی هستند که از دیوار عبور می کنند و دوربینهای مختلفی که لزوماً کاری از پیش نمی برند.
از آنجا که با دیدن دوربین نمی توانید تشخیص دهید که آیا دوربین مدار بسته کار می کند ، بسیاری از افراد می خواهند بدانند که آیا دوربین مداربسته کار می کند یا نه. روش های مختلفی برای تشخیص کارکرد دوربین وجود دارد. بیایید نگاهی به چند مورد بیندازیم.
NVR / DVR را بررسی کنید
ساده ترین راه برای تشخیص اینکه آیا دوربین مدار بسته رفتن به Network Video Recorder یا Digital Video Recorder است. هر دوربین را باز کنید و مطمئن شوید که می توانید آن را مشاهده کنید. هر چند این همه ماجرا نیست. همچنین می خواهید برگردید و بررسی کنید که هر دوربین به تازگی فیلم ضبط کرده است. این امکان وجود دارد که یک دوربین مدار بسته کار خود را به شکلی متوقف کند که همچنان به شما امکان می دهد دوربین را مشاهده کنید اما فیلم ضبط نکنید.
دوربین ها را از راه دور بررسی کنید
برخی از دوربین های مدار بسته به شما امکان می دهد به دوربین ها و فیلم های ذخیره شده از یک دستگاه تلفن همراه یا رایانه دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید با استفاده از یکی از این سیستم عامل ها دوربین های خود را بررسی کنید.
نکته ای که باید بخاطر بسپارید این است که دوربین مداربسته در حالی که داده را به رایانه یا تلفن شما نمی فرستد ، می تواند همچنان کار کند. این به این دلیل است که داده ها از طریق تلفن یا از طریق اینترنت ضبط نمی شوند. درعوض ، در NVR یا DVR ضبط می شود. مشکلات اینترنتی یا مشکلات انتقال باعث می شود دوربین هایتان در حالی که هنوز در حال ضبط هستند ، روی دستگاه از راه دور نمایش داده نشوند.
از آشکارساز اشکال یا الکترونیک استفاده کنید
می توانید اشکالات یا وسایل الکترونیکی را از فروشگاه های تخصصی یا اینترنت تهیه کنید. این دستگاه ها به اشکال و اندازه های مختلفی ارائه می شوند. شما آنها را در اطراف منطقه ای که می خواهید برای وسایل الکترونیکی جارو بزنید ، بکشید. دوربین های مدار بسته هنگام کار یک سیگنال کوچک از خود ساطع می کنند ، سیگنالی که آشکارساز اشکال باید بتواند آن را بلند کند. هرچند همه دوربین ها این سیگنال را ساطع نمی کنند. بستگی به دستگاه دارد.
اطمینان حاصل کنید که یک اشکال یا دستگاه الکترونیکی با کیفیت خریداری کرده اید
. تعداد زیادی دستگاه جعلی یا کیفیت پایین در اینترنت موجود است. اگر به یکی از این موارد متوسل شوید
ممکن است به دروغ تصور کنید که دوربین مداربسته کار نمی کند.
بررسی های آمازون باید به شما کمک کند تا کیفیت یک آشکارساز اشکال را تعیین کنید.
برای دیدن اینکه آیا آن ها روشن هستند
اگر فقط می خواهید ببینید دوربین مداربسته روشن است یا نه ، چند روش وجود دارد
که می توانید استفاده کنید. دوربین های Point Tilt Zoom هنگام روشن شدن می چرخند
یا حرکت می کنند. دوربین های PTZ به سبک گنبدی سخت تر قابل مشاهده خواهند بود
اما اگر به دقت نگاه کنید در صورت حرکت هنوز می توانید رصد کنید.
بصری به دنبال LED های IR باشید
تقریباً همه دوربین های مداربسته دید در شب مبتنی بر IR دارند تا دوربین بتواند در شب ببیند.
در بیشتر موارد ، این چراغ های کوچک هنگام روشن بودن با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند
اگر از نزدیک دوربین دور شوید
باید بتوانید نور قرمز ضعیفی را از این چراغ های مادون قرمز ساطع کنید.
این به شما اطلاع می دهد که دوربین روشن است.
از دوربین تلفن خود استفاده کنید
یک گزینه دیگر این است که تلفن همراه خود را بیرون بیاورید و آن را به سمت دوربین ببرید.
بیشتر چراغ های مادون قرمز توسط دوربین روی تلفن شما قابل برداشت هستند ، بنابراین وقتی تلفن خود را به سمت دوربین مداربسته می گیرید
باید نور ساطع شده را ببینید. روش قبلی و این روش در مواقعی که مکان تاریک باشد
و اکثر دوربین های مداربسته چراغ های IR خود را روشن نکنند تا تاریک شود ، بهترین عملکرد را دارند.
دوربین های مداربسته ابزاری شگفت انگیز برای کمک به امنیت مال شما هستند.
یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از کارکرد سیستم دوربین مداربسته برای نصب حرفه ای آن.
نصب کنندگان حرفه ای قبل از شروع کار از تنظیم و کارکرد همه چیز مطمئن خواهند شد.
این کار را خودتان انجام دهید احتمال اینکه کار نصب متوقف شود یا دستکاری شود.
در ادامه در مورد مشکلات دوربین های مداربسته به ویژه عدم نمایش تصویر به شما می گوییم:
اگر راهنمای خرید دوربین امنیتی HD را به دقت دنبال نکنید ، یکی از بزرگترین سردردهایی که ممکن است به شما دچار شود ، مشکلات تصویر دوربین های مدار بسته است.
دوربین نظارتی شما واضح نیست. این نمایش تصاویر نیست. در طول روز / شب تار است. تصاویر تار و عجیب و غریب با تصاویر بی کیفیت به دست می آید. این خرابکاری را تسخیر کرد اما هیچ چهره روشنی نداشت. فازی است یا نشان دادن تصویر دوتایی است. خطوط نورد می شود تصویر دوربین امنیتی در حال چشمک زدن ، غلت زدن ، پریدن است …
انتخاب دوربین IP از بهترین مارک دوربین امنیتی اولین کاری است که از مشکل کیفیت تصویر دوربین مداربسته جلوگیری می کند
چه چیزی باعث مشکلات کیفیت تصویر دوربین امنیتی شما می شود؟
بنابراین ، شاید تعجب کنید ، چرا دوربین امنیتی شما شب ها سوسو می زند؟ چه عواملی می توانند باعث ایجاد دوربین های امنیتی فازی شوند؟ و چرا دوربین های امنیتی کیفیت بدی دارند؟
در واقع ، عواملی که باعث ایجاد مشکلات تصویر دوربین مداربسته شما می شوند ، مانند واضح نبودن ، نشان ندادن تصاویر ، داشتن مشکلات دید در شب یا نمایش صفحه سبز / صورتی ، ممکن است متفاوت باشد. در اینجا دلایل اصلی ما جمع بندی شده است.
لنز دوربین کثیف است
ممکن است طول کابل فرمت بیش از حد طولانی باشد
بزرگنمایی متغیر نمی تواند به طور خودکار تمرکز کند
وضوح تصویر دوربین شما خیلی پایین است (کیفیت تصویر خوبی نیست)
سیگنال WiFi بیش از حد یک هفته است یا WiFi پایدار نیست (برای دوربین های WiFi)
وضوح تصویر مانیتور شما پایین است
وقتی تصویر دوربین امنیتی پاک یا تار است آن را برطرف کنید
در اینجا راه حل هایی برای رفع ویدیوی دوربین IP امنیتی یا تصاویر نامشخص یا مبهم در شب وجود دارد:
در صورت کدر بودن لنز دوربین IP امنیتی ، از نظر آلودگی ، گرد و غبار ، تار عنکبوت و … بررسی کنید. لنزها را با یک پارچه نرم و تمیز تمیز کنید. از پاک کننده های خشن یا پاک کننده های آئروسل که ممکن است به لنز آسیب برساند استفاده نکنید.
مشخصات دوربین امنیتی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید عملکرد کابل داخلی در محدوده مناسب است. اگر از دوربین امنیتی بی سیم استفاده می کنید ، مطمئن شوید که دوربین فاصله زیادی با روتر ندارد.
برای یک دوربین امنیتی متغیر ، باید تنظیمات فوکوس و بزرگنمایی را تنظیم کنید. به یاد داشته باشید دوربین های واریفوکال گاه به گاه نیاز به تنظیم دارند. اگر دوربین امنیتی نتواند فوکوس کند ، تصاویر نامشخص هستند (می توانید راه حل هایی را برای عدم تمرکز دوربین ها امتحان کنید).
و اگر از دوربین امنیتی WiFi استفاده می کنید می توانید نکات مربوط به IP Camera WiFi Not Working را امتحان کنید.
اگر دوربین مداربسته شما تصاویر را نشان نمی دهد آن را برطرف کنید
اگر دوربین های امنیتی دوربین مداربسته شما تصاویر را نشان نمی دهد ، رفع سریع را انجام دهید:
بررسی کنید آیا منبع تغذیه دوربین امنیتی شما به درستی کار می کند یا خیر.
دوربین امنیتی خود را روی پورت DVR / NVR متفاوت آزمایش کنید.
کابلهای ورودی را عوض کنید تا ببینید آیا تفاوتی ایجاد می کند یا خیر.
تأیید کنید که فرمت های ویدئویی سازگار دوربین های امنیتی و DVR / NVR شما هستند.
نکات مفیدی برای حل مشکلات رنگ دوربین مداربسته
اگر دوربین های امنیتی شما تصاویر سبز یا صورتی نشان می دهد ، برای حل مشکلات رنگی دوربین مداربسته این نکات مفید و اثبات شده را که به اثبات رسیده است ، در نظر بگیرید.
دوربین امنیتی را به مکان دیگری منتقل کنید تا ببینید آیا مشکل از آن دوربین باقی مانده است.
چراغ های IR را چند بار بصورت دستی روشن و خاموش کنید تا ببینید آیا کار می کند.
با قطع اتصال برق ، دوربین را خاموش و روشن کنید.
شماره 4 اگر عکس دوربین امنیتی شما خیلی روشن است آن را برطرف کنید
مشکل کیفیت تصویر دوربین امنیتی شما ممکن است در روشن بودن بیش از حد تصویر باشد. و می توانید 4 راه حل را امتحان کنید.
دوربین امنیتی را مستقیماً به سمت منبع نور مانند خورشید یا نور نقطه ای قرار ندهید.
اگر دوربین امنیتی شما دارای یک آفتابگیر قابل تنظیم است ، آن را به جلو بکشید تا نور اضافی را مسدود کند.
تنظیمات روشنایی و کنتراست دوربین امنیتی را تنظیم کنید.
دوربین امنیتی خود را به مکان دیگری منتقل کنید.
یادداشت سردبیر: دوربین را مستقیماً به سمت پنجره شیشه ای هدایت نکنید.
اگر تصویر فیلمبرداری دوربین امنیتی شما خیلی تاریک است آن را برطرف کنید
اگر تصویر فیلمبرداری دوربین امنیتی شما بیش از حد تاریک یا واضح نیست ، می توانید راه حل های زیر را برای رفع آن امتحان کنید:
تنظیمات روشنایی و قرارداد دوربین امنیتی را تنظیم کنید.
دوربین امنیتی را در موقعیت دیگری یا مکان دیگری تنظیم کنید.
سایبان قابل تنظیم آفتاب (اگر دوربین امنیتی از آن استفاده می کند) را به سمت عقب بکشید تا نور بیشتری وارد شود.
وضوح سیستم دوربین امنیتی یا جریان ویدئو را بررسی کنید
مطمئن شوید که وضوح مناسب دوربین ها را تنظیم کرده اید. یک دوربین 720p یا 960H ممکن است تصاویر واضح و واضحی را ضبط نکند. اگر از یک دوربین امنیتی 4 مگاپیکسلی (1440p super HD) استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که وضوح تصویر یا جریان فیلم روی 2560 × 1440 یا حداقل 1920 × 1080 تنظیم شده باشد.
اگر از مانیتور برای دیدن فیلم ها استفاده می کنید ، مطمئن شوید که از وضوح استاندارد دوربین های شما برخوردار است.
NTSC یا PAL را بررسی کنید
NTSC و PAL دو نوع کاملاً متفاوت از سیستم رمزگذاری ویدئو هستند. آنها وضوح و نرخ فریم متفاوتی دارند و کشورها و مناطق مختلف از انواع مختلفی استفاده می کنند. اطلاعات بیشتر در مورد NTSC VS PAL را مشاهده کنید. اگر از یک دوربین امنیتی استفاده می کنید که نمی تواند با یکی از آنها سازگار باشد ، ممکن است صفحه ویدئویی را که با خطوط سیاه پوشیده شده است دریافت کنید که به نظر می رسد در جای خود تکان می خورند.
اطمینان حاصل کنید که دوربین امنیتی دارای فیلتر برش مادون قرمز است – دید در شب
همه دوربین های امنیتی از دید در شب با کیفیت بالا برخوردار نیستند و اگر دوربین شما فاقد فیلتر برش IR باشد ، باعث تاری دوربین دوربین شما در شب می شود و دیگر نمی توانید از آن در فضای باز استفاده کنید.
توجه داشته باشید که برخی از نورهای محیط در محیط داخلی نیز می تواند باعث بروز مشکلات کیفیت تصویر شود. یک دوربین امنیتی دید در شب با کیفیت بالا بخرید.
منبع تغذیه دوربین امنیتی CCTV را بررسی کنید
اگر “خطوط نورد” دریافت کنید – خطوط افقی در سراسر صفحه نمایش شما که به طور معمول از پایین به بالا حرکت می کنند ، یا خطوط عمودی که از یک طرف صفحه به سمت دیگر حرکت می کنند – این اغلب می تواند ناشی از مشکل حلقه زمین باشد منبع تغذیه یا توسط منبع تغذیه معیوب. مطمئن شوید منبع تغذیه دوربین امنیتی سیم دار (PoE) یا بی سیم (WiFi) شما به درستی کار می کند.
ادامه مطلب را از سایت علم و صنعت بخوانید
Top 10 IP Camera Troubleshooting Tips
Troubleshooting IP cameras can be tricky and frustrating. Despite everything looking correct, it can still take some extra effort to bring IP cameras up and operational. As IP video matures, the technology gets easier to configure, but it is still far from “plug and play”. Every technician should have a few basic troubleshooting techniques up their sleeve to get IP cameras online and working. In this note, we detail the Top 10 basic troubleshooting tips for IP camera connections.
The Top Ten Tips of Troubleshooting
- Reboot the camera
- Ping & discover the camera
- Check ARP tables
- Check for IP conflicts
- Verify camera power & connection
- Check the cabling
- Know the password
- Upgrade Firmware
- Look to the manufacturer for help
- Reset the camera to factory default
Tips Explained
1. Reboot the camera: Some consider the ‘Golden Rule’ of IT troubleshooting to first reboot the device before proceeding. Simply restarting the camera gives the chance for cache to flush, settings to recalibrate, and connections to be renegotiated. This step is the least difficult and cheapest to perform, one only has to remove power, wait 10 or 15 seconds, and then restore power.
2. Ping the camera and discover it: Type “cmd” into the Windows search box to open a DOS command prompt and the use the “ping” command to see if you can connect to the camera. For example, if your camera’s address is 192.168.2.150, use “ping 192.168.2.150 -t” at the command prompt, if you receive “Destination Host Unreachable” or “Request Timed Out” replies that means you are not connecting to the camera via the network. There can be many reasons for that, the most basic being that the camera and the computer are on different networks or subnets. If you are receiving proper connection replies, use a web browser or the manufacturer’s discovery utility to connect to the camera.
If you need help with this process
review this IPVM Basic Networking Tutorial on using manufacturer’s camera discovery utilities, pinging cameras and setting your PC’s IP address to be on the same network as the camera.
3. Check ARP tables to cross reference MAC and IP addresses: Knowing the camera’s MAC address is a vital clue to discovering a camera’s IP address, it’s usually printed somewhere on most units on the camera or housing. It’s good practice to keep a record of the MAC and IP addresses of installed cameras for troubleshooting purposes. In a similar manner to ping in Tip #2 above, the ARP command can be used to show the IP and MAC addresses of devices connected to the network, just type “arp -a” at the command prompt. You can find the IP address of the camera by knowing the MAC address and vice versa.
4. Confirm IP Addresses are not conflicting: Take care that two devices are assigned the same address, because this often has the result of ‘cancelling out’ network access to either device. A simple “fat finger” while inputting the camera’s address, gateway or subnet can cause all kinds of havoc. The ARP command listed in Tip #3 can help with this.
5. Verify Camera Power and connection: If possible, look at the camera to make sure it is powered up. Most cameras have LED’s that indicate the camera’s power status, and if it is connected to and transmitting data to the network. Many times these LED’s may be concealed inside the camera’s housing. If the camera is externally powered (non-PoE) check the power supply if no LED’s are lit.
If it is a PoE camera
and not powered, check to see if it is plugged into a PoE switch or midspan. Verify that the camera is receiving the proper wattage of PoE power, outdoor cameras with heater/blowers and PTZ cameras often require High-PoE or PoE+ 30W or 60W of PoE power that is higher than most standard 15W PoE switches provide, often requiring different wattage midspans. Some cameras that require >15W of power will boot up and connect with 15W, but not transmit images or respond to PTZ commands.
Another pitfall may be the PoE network switch itself
Some PoE switches do not have enough power to supply 15W to every port and will not supply power to another camera if it is already overloaded. To troubleshoot, connect the camera into a suitable PoE injector or midspan to see if that is the problem. An IPVM report on network switch PoE power problems illustrates this problem in more detail.
6. Check the Cabling: If the camera’s link and/or activity lights aren’t blinking, it’s likely a cable. A high frequency of connection issues center around cabling problems. Basic IT troubleshooting places a huge emphasis on checking transmission cables. Since the final assembly is only as robust as it’s weakest link, checking data cables for kinks, frays, shorts, and bad terminations is a very basic troubleshooting step. Cable and patch panel connections made in a hurry by hand can get crossed wires or connectors come loose.
Sometimes the power wires to a PoE camera
in the cable may be powering the camera up, but the data wires may be crossed or not connected preventing network connection. To troubleshoot, use a cable tester to test the cabling or use a known good cable to connect to the camera and see if it connects. If a patch panel is used, check the patch cable, that often gets overlooked.
7. Know the password: If you can ping the camera, but cannot connect to it with the VMS, web browser or discovery tool
it might be because of an incorrect login or password. IPVM maintains a list of camera manufacturer’s default passwords that might help. If the defaults do not work
someone probably changed them and you will need to find out what they were changed to in order to connect.
Increasingly
IP camera manufacturers are forcing users to change the default password upon first login
This increases security but increases the risk of troubleshooting issues as looking up the default password will not work
If you suspect the issue is forgetting the password, either (10) factory default the camera or
contact the manufacturer.8. Upgrade Firmware: If the camera is powered up, online and you can reach the camera’s web page but you are having other problems (like not being able to connect to the VMS), check the firmware of the camera against the current firmware available. If out of date, you may want to consider upgrading the firmware. This sometimes solves problems but upgrading firmware can other times cause problems so be careful with this (see: IP Camera Firmware Upgrade Directory).
عیب یابی دوربین مداربسته تحت شبکه
Don’t be a hero
call for help: If you have tried the above steps and still cannot connect to the camera, visit the manufacturer’s website for specific model troubleshooting guides and if those do not help, call the camera manufacturer’s tech support line. Many times they know “tricks” specific to their hardware and can remotely
connect to your PC via the internet to diagnose
Don’t be afraid to ask for help, many times technicians waste hours tracking down a problem
that the manufacturer’s help desk representative can fix in a few minutes
The manufacturer’s technician can also start an RMA process to return the camera if it is faulty
and needs to be repaired or replaced under warranty.
10. Factory Default the Camera: Some consider this the most drastic troubleshooting step to take. Unlike Tip #1 that restarts the camera
factory defaulting removes all setting and configuration and returns the device to it’s ‘factory default’ settings. Most IP cameras have a pin hole
reset button on the back of the device that enables factory defaulting the camera (note: not all).
Unfortunately
camera operating systems can sometimes become corrupt, or errors in the configuration can cause a camera to ‘become lost’. Defaulting a camera takes it back to a fixed reference point where reconfiguration can begin. However once you default it, the camera loses all settings and history which may be vital for further troubleshooting. It may be best to wait until after calling tech support before trying this step.
11. Consider HD Analog: If you consistently have issues or if you want a simpler setup experience, consider HD analog. With HD analog, like old NTSC / PAL analog, cameras are not computers and immediately connect to recorders, without needing passwords, firmware, IP addresses, software integration, etc. However, HD analog has its own limitations compared to IP (most notably in maximum resolution, advanced functionalities, breadth of support). But some users, especially those with simpler systems, less IT trained techs and desire for lower costs may do better with HD analog.
Are your video cameras or doorbell cameras periodically disconnecting from your network? If yes, your home may not have the required bandwidth or signal strength for the device to operate consistently. Here are some tips on how to troubleshoot these connectivity issues.
Verify your camera is connected to a power source
Your cameras need to be connected to a power source in order to connect to your home’s Wi-Fi network. Please make sure to check if your camera is fully plugged in to rule out any issues related to power first.
Verify your internet speed
Your cameras need at least 2.5 Mbps of upload speed to operate consistently. If your bandwidth is too slow, contact your internet service provider to find out how to increase your upload speed. Learn more about internet plans from TELUS.
Reboot your router
If other devices connected to the same network are experiencing intermittent connectivity issues, it is likely there is a problem with your router. To resolve, try rebooting the router or contacting your internet service provider.
Verify the wireless connection
If a camera is connected to Wi-Fi and does not have a strong wireless connection
this may make it more prone to dropping off the network
This can happen if your camera is located far away from your wireless router
or if there are several obstacles between the router and the device. Walls, floors, ceilings
or even large home appliances can all affect the Wi-Fi signal strength.
To resolve a poor wireless connection, reposition the router (or extender) closer to the camera
Even adjusting the positions by a few inches can help. If relocation is not an option, consider purchasing a wireless network extender to increase range. Learn more about TELUS Boost Wi-Fi.
Note: For devices connected to the router using an ethernet cable, try connecting the ethernet cable to another port or use a different ethernet cable.
عیب یابی دوربین مداربسته تحت شبکه
Top ten troubleshooting tips for IP CCTV cameras
The surveillance industry has gradually transitioned from traditional analogue based CCTV systems to digital
The initial costs of IP systems have decreased significantly over the past few years. In addition
their remote monitoring and maintenance benefits make them popular among security installers and their customers.
IP CCTV is now much easier to configure than when it was first introduced
In our previous article, Farsight compiled our top ten reasons to make the switch to IP CCTV, which is well worth a read if you haven’t switched already!
If you’re a security installer, troubleshooting IP cameras when something goes wrong and getting them operational can be tricky
frustrating and time consuming, which ultimately affects your bottom line.
Below you can find our handy top ten IP camera troubleshooting tips for security tips
Hopefully these will save time and money if you run into camera issues the next time you install a customer’s IP CCTV system.
عیب یابی دوربین مداربسته تحت شبکه
1. Verify camera power and connection:
We know this sounds obvious, but check the camera is powered up and if it is connected / transmitting data to the network
Most IP cameras feature LED indicators for these functions but they may be concealed in the camera housing.
If no LEDs are lit, check the power supply if the camera is externally powered (non-PoE)
If the camera is powered (PoE) check it is plugged into a PoE switch or midspan and is receiving the proper wattage of PoE power
If the camera is external or PTZ (‘pan-tilt-zoom’
usually controlled remotely) then it may require more power than a standard 15W PoE switch provides.
If this all checks out, the problem could be the PoE network switch. Some are not powerful enough to supply 15W to every port and will not power another cameras if overloaded.
2. Discover and ping camera:
Discover the camera’s IP address using the manufacturer’s discovery / finder tool. This will allow you to ‘ping’ it from your laptop or mobile device to test the connection. To do this, type ‘cmd’ into Windows search to open a DOS command prompt. Then type ‘ping’ followed by the camera’s IP address.
If ‘Destination Host Unreachable’ or ‘Request Time Out’ appears then check the camera and computer are on the same network or subnet. If this checks out connect to the camera using a web browser or the manufacturer’s discovery utility.
3. Know username / password:
Incorrect login or password details may be to blame if you can ping the camera but cannot connect to it with the VMS, web browser or discovery tool.
If you have the user manual, check the default passwords but if these have been changed consult the customer. If they have forgotten the password you may need to perform a factory reset or contact the camera manufacturer.
4. Check ARP tables:
You can cross reference MAC and IP addresses by checking ARP tables
usually printed on the camera housing, so these are useful if any discrepancies arise
There is also an ‘arp-a’ DOS prompt command, which will display the IP and MAC addresses of cameras in the network.
5. Confirm no IP conflict:
Ensure that IP cameras do not have the same IP address, as this can cancel out network access to one or both of the devices.
6. Upgrade firmware:
Check the firmware is up to date if you cannot connect to VMS, yet the camera is powered, online and you can access the camera’s web page. Be careful though as this can sometimes cause more problems than it solves.
7. Reboot camera:
Again such a simple measure sounds obvious, but this will clear the cache, recalibrate settings and renegotiate connections. Disconnect the power then reconnect after approximately 15 seconds.
8. Check cabling:
Ensure data cabling is free of frays, kinks, bad terminations and shorts. Check for crossed wires and loose connectors using a cable tester. Cabling problems are responsible for a large proportion of connection issues. A tell tale sign is the unit’s activity LEDs not blinking.
9. Factory reset camera:
This is often seen as a drastic step
because although it will take the camera back to its default factory settings for reconfiguration
you lose all history and settings that may be useful for further troubleshooting
However, if an IP camera’s operating system becomes corrupt
factory resetting the camera may solve this. Look for the pinhole reset button on the back.
10. Call manufacturer or remote monitoring provider for support:
Don’t be afraid to check the camera manufacturer’s website or call their support line if you are unable to fix a problem
They often know the intricacies specific to their hardware and this may save you hours of labour. If it turns out a camera is faulty, manufacturers’ customer support can also help with exchanging the unit.
If you are working with a remote monitoring provider on the project then calling their IT department for help and assistance diagnosing connection problems
This can often be quicker than going through a manufacturer’s helpdesk.
This list contains some of the more common IP camera problems but is far from exhaustive. If you would like to discuss any issues or would like to know more about Farsight’s remote monitoring solutions, please get in touch or request a call back if you’d like to speak to one of our experts.
عیب یابی دوربین مداربسته تحت شبکه
عیب یابی دوربین مداربسته تحت شبکه