از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند
از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند
روش های مختلفی برای محافظت از دارایی هایتان و حفظ امنیت در دنیای مدرن وجود دارد. یکی از متداول ترین روش ها نصب سیستم های دوربین مداربسته است.
از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند
اگر یک دوربین امنیتی از نوع pan tilt نصب کنید ، می بینید که این نوع دوربین امنیتی هنگام روشن بودن به طور مداوم می چرخد و هنگام چرخش صدای وزوز متمایزی را می شنوید.
اگر عملکرد گشت / گشت و گذار دوربین IP pan-tilt را تنظیم کرده باشید ، می توانید حرکت آن را به طور مداوم مشاهده کنید ، بنابراین خواهید فهمید که دوربین مداربسته در حال ضبط است.
وضعیت LED ها را در دوربین های امنیتی IP بررسی کنید
اگر یک دوربین امنیتی IP مادون قرمز باشد ، هنگام روشن بودن این دوربین امنیتی ، می توانید در تاریکی چراغ های قرمز کوچکی را در اطراف لنز دوربین امنیتی ببینید. این همچنین یک روش سریع برای تشخیص اینکه آیا دوربین امنیتی دید در شب دارد یا خیر.
می توانید از کتاب یا جلد جلوی نور افتادن در دوربین امنیتی خود استفاده کنید. اگر می بینید که چراغ ها قرمز می شوند ، به این معنی است که دوربین امنیتی روشن است.
توجه:
دوربین امنیتی که چراغ قرمز چشمک می زند همیشه واقعی نیست. به یاد داشته باشید که وقتی یک دوربین امنیتی واقعی روشن است ، به جای اینکه در تمام مدت شبانه روز چشمک بزند ، فقط در نور بسیار ضعیف چراغ قرمز خواهد داشت.
وارد نرم افزار دوربین امنیتی خود شوید تا بررسی کنید آیا می توانید پخش جریانی مستقیم را مشاهده کنید یا خیر
بنابراین می توانید بررسی کنید که دوربین امنیتی روشن است یا کار می کند.
به عنوان مثال ، می توانید مانیتور خود را روشن کنید تا ببینید آیا دوربین امنیتی IP شما در حال ضبط نوار ویدئویی است. اگر فیلم به درستی نشان داده می شود ، دوربین امنیتی IP روشن است. در غیر این صورت ، مسئله کابل یا دوربین است.
از آشکارسازهای اشکال الکترونیکی استفاده کنید
دوربین های مداربسته در حالت روشن یا در وضعیت کار ، چیزی را تولید می کنند که سیگنال متعادل خوانده می شود. سیگنال متعادل سیگنال ویدئویی است که برای انتقال همراه با محیط دیگری غیر از کابل کواکسیال تبدیل شده است.
این یک روش کاملاً آسان برای تشخیص دوربین های مخفی یا بررسی وجود دوربین های نظارتی وجود دارد.
دوربین های امنیتی CCTV IP (سیستم ها) تابش انرژی بیشتری را در محدوده مشخص شده خود منتقل می کنند. بنابراین می توانید از آشکارسازهای اشکال الکترونیکی برای تشخیص وضعیت دوربین های امنیتی IP استفاده کنید.
بعضی از دوربین های IP یا دوربین های IP بی سیم دارای LED وضعیت هستند ، بنابراین می توانید به راحتی تشخیص دهید که دوربین به درستی کار می کند یا به WiFi متصل است.
واقعی یا جعلی بودن دوربین امنیتی را تشخیص دهید
اگر یک دوربین امنیتی جعلی باشد ، هرگز روشن نخواهد بود.
NVR / DVR را بررسی کنید
ساده ترین راه برای تشخیص اینکه آیا دوربین مدار بسته رفتن به Network Video Recorder یا Digital Video Recorder است. هر دوربین را باز کنید و مطمئن شوید که می توانید آن را مشاهده کنید. هر چند این همه ماجرا نیست. همچنین می خواهید برگردید و بررسی کنید که هر دوربین به تازگی فیلم ضبط کرده است. این امکان وجود دارد که یک دوربین مدار بسته کار خود را به شکلی متوقف کند که همچنان به شما امکان می دهد دوربین را مشاهده کنید اما فیلم ضبط نکنید.
دوربین ها را از راه دور بررسی کنید
برخی از دوربین های مدار بسته به شما امکان می دهد به دوربین ها و فیلم های ذخیره شده از یک دستگاه تلفن همراه یا رایانه دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید با استفاده از یکی از این سیستم عامل ها دوربین های خود را بررسی کنید.
نکته ای که باید بخاطر بسپارید این است که دوربین مداربسته در حالی که داده را به رایانه یا تلفن شما نمی فرستد ، می تواند همچنان کار کند. این به این دلیل است که داده ها از طریق تلفن یا از طریق اینترنت ضبط نمی شوند. درعوض ، در NVR یا DVR ضبط می شود. مشکلات اینترنتی یا مشکلات انتقال باعث می شود دوربین هایتان در حالی که هنوز در حال ضبط هستند ، روی دستگاه از راه دور نمایش داده نشوند.
LED های IR
تقریباً همه دوربین های مداربسته دید در شب مبتنی بر IR دارند تا دوربین بتواند در شب ببیند. در بیشتر موارد ، این چراغ های کوچک هنگام روشن بودن با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند. اگر از نزدیک دوربین دور شوید ، باید بتوانید نور قرمز ضعیفی را از این چراغ های مادون قرمز ساطع کنید. این به شما اطلاع می دهد که دوربین روشن است.
از دوربین تلفن خود استفاده کنید
یک گزینه دیگر این است که تلفن همراه خود را بیرون بیاورید و آن را به سمت دوربین ببرید. بیشتر چراغ های مادون قرمز را می توان با دوربین روی گوشی خود برداشت ، بنابراین وقتی تلفن خود را به سمت دوربین مداربسته می گیرید ، باید نور ساطع شده را ببینید. روش قبلی و این روش در مواقعی که مکان تاریک باشد و اکثر دوربین های مداربسته چراغ های IR خود را روشن نکنند تا تاریک شود ، بهترین عملکرد را دارند.
گاهی ممکن است دوربین مداربسته شما دچار مشکلی شده باشد که کار نمیکند
در ادامه در مورد این اشکالات بیشتر صحبت می کنیم:
چرا دوربین های امنیتی شما کار نمی کنند؟
دوربین های امنیتی برای مراقبت از اموال شما عالی هستند و من تصور نمی کنم که آنها را نداشته باشید. اما دیر یا زود مشکلی در اتصال به یک یا همه دوربین های خود خواهید داشت. من در مورد مشکلات مشترکی که باعث وقوع این امر می شود توضیح خواهم داد.
رایج ترین مشکلات کار نکردن دوربین های امنیتی چیست و چگونه می توان آن ها را حل کرد؟
دوربین از برق جدا شده است.
دوربین خیلی از روتر شما فاصله دارد.
شما در حال وارد کردن نام کاربری و رمز عبور اشتباه هستید.
روتر شما ریست شد یا تعویض شد؟
DVR یا NVR از پریز برق جدا شده است.
دوربین های امنیتی شما هک شدند.
آیا دوربین وصل است؟
دوربین های امنیتی بی سیم برای کار کردن به برق نیاز دارند ، بعضی از دوربین های امنیتی بی سیم باتری کار می کنند در حالی که برخی دیگر به پریز برق / مخزن متصل می شوند.
یک مشکل معمول در حالت آفلاین بودن دوربین های امنیتی می تواند به دلیل از بین رفتن باتری یا کسی باشد که کابل برق را از دوربین یا پریز برق جدا می کند.
ابتدا مطمئن شوید که دوربین به پریز برق متصل است یا اینکه سیم برق را به دوربین وصل کرده اید. اگر دوربین شما باتری کار می کند ، باتری را عوض کنید و 2-3 دقیقه صبر کنید تا دوربین روشن شود.
پس از روشن کردن دوربین ، چند دقیقه طول می کشد تا فیلم در گوشی هوشمند شما نمایش داده شود ، بنابراین صبور باشید. بیشتر دوربین ها چراغ هایی در جلوی دوربین دارند. به محض اتصال به برق و یا تغییر باتری ، می بینید که چراغ روی دوربین می آید.اگر بعد از چند دقیقه ویدیو روشن نشد ، ممکن است مجبور شوید برنامه را ببندید و دوباره باز کنید.
مطمئن شوید که دوربین فاصله زیادی با روتر شما ندارد
اکثر دوربین های wifi دارای یک نشانگر قدرت سیگنال در تنظیمات دوربین هستند. وارد تنظیمات دوربین در برنامه شوید و به دنبال وضعیت دوربین بگردید و مطمئن شوید که قدرت سیگنال wifi در یک محدوده قابل قبول روتر بی سیم شما است.
اکثر دوربین ها قدرت سیگنال را نمایش می دهند و راهنمای معنی قدرت سیگنال را در اختیار شما قرار می دهند و بعضی از آنها عدد قدرت سیگنال را به رنگ های سبز ، زرد یا قرمز برجسته می کنند.
هنگامی که قدرت سیگنال با قرمز نشان داده می شود ، سیگنال wifi ضعیف است ، یک نمایشگر زرد قابل قبول است اما می تواند بهتر باشد و سبز به معنای خوب بودن قدرت سیگنال است.
اگر
دوربین شما قدرت خواندن سیگنال را ندارد ، سعی کنید آن را به روتر بی سیم خود نزدیک کنید ، من معمولاً آن را در فاصله 5 تا 10 فوت از روتر وصل می کنم و چند دقیقه صبر می کنم تا دوربین روشن شود.
اگر دوربین شروع به کار کرد ، دوباره آن را از برق بکشید و کمی دورتر حرکت دهید. این کار را تکرار کنید تا به نقطه ای برسید که کار نمی کند و می دانید که تا چه حد از روتر فاصله دارد می توانید از آن فاصله بگیرید.
اگر آن را به روتر نزدیک کنید و هنوز کار نمی کند ، چه اتفاقی می افتد؟ برخی از دوربین های بی سیم دارای یک درگاه اترنت در پشت دوربین هستند. اگر کابل اترنت دارید دوربین را مستقیماً به روتر خود متصل کنید و منتظر بمانید تا روشن شود.
اگر بعد از چند دقیقه فیلم از دوربین مشاهده نمی کنید ، برنامه را ببندید و دوباره باز کنید. اگر دوربین شروع به کار کرد ، به احتمال زیاد مشکل به دلیل وارد کردن رمز عبور wifi اشتباه است.
آیا اخیراً رمز عبور روتر شبکه wifi خود را تغییر داده اید؟
اگر اخیراً رمز عبور wifi خود را تغییر داده باشید ، دوربین های امنیتی شما نمی خواهند به شبکه متصل شوند. وارد برنامه دوربین ها شوید و وارد تنظیمات شوید و رمز عبور جدید wifi را به روز کنید.
آیا اخیراً روتر خود را ریست کرده اید؟
اگر روتر خود را تنظیم مجدد کرده باشید ، دوربین های بی سیم شما وصل نمی شوند زیرا یا رمز ورود تغییر کرده است یا دوربین دیگر به روتر شما پیوند ندارد.
برخی از دوربین های امنیتی به شما امکان وارد کردن رمز عبور wifi را نمی دهند ، در عوض با استفاده از دکمه WPS به روتر شما پیوند می خورند. WPS مخفف تنظیمات محافظت شده با wifi است.
اتصال دوربین امنیتی به روتر با استفاده از دکمه WPS
دوربین را به روتر خود نزدیک کرده و به برق وصل کنید. 2 تا 3 دقیقه صبر کنید تا روشن شود.
دکمه WPS را روی روتر به مدت سه ثانیه فشار دهید تا چراغ شروع به چشمک زدن کند ، چراغ WPS برای چند دقیقه چشمک می زند تا به شما فرصت دهید دکمه WPS پشت دوربین را فشار دهید.
بعضی از دوربین ها ممکن است دکمه نداشته باشند. در عوض ، باید یک گیره کاغذ را در یک سوراخ کوچک در پشت دوربین قرار دهید و آن را به مدت سه ثانیه فشار دهید.
چراغ نارنجی در جلوی دوربین شروع به چشمک زدن می کند تا نشان دهد در حال اتصال به روتر است. وقتی دوربین با موفقیت پیوند یابد ، چشمک زدن متوقف می شود. برای اتصال دوربین به روتر بیش از 30 ثانیه طول نمی کشد ، در برخی مواقع در صورت عدم اتصال ممکن است بار دیگر این مرحله را انجام دهید
چرا دوربین های Ip آفلاین هستند؟
مطمئن شوید دوربین هایتان به برق وصل هستند.
دوربین های IP هنگام روشن شدن یا اتصال به شبکه ، در جلو ، عقب یا در داخل دوربین چشمک می زنند. اگر چراغی روی دوربین مشاهده نمی کنید ، مطمئن شوید که دوربین در حال شارژ شدن است.
برای تغذیه دوربین ip دو راه وجود دارد:
با استفاده از ترانسفورماتور متصل به پریز برق یا منبع تغذیه نصب شده در نزدیکی NVR.
با استفاده از قدرت بیش از اترنت (POE). دوربین های POE برای ویدئو و برق فقط به یک کابل از سوئیچ اترنت به دوربین نیاز دارند. سوئیچ اترنت یا در NVR (ضبط کننده ویدیوی شبکه) تعبیه شده است یا می تواند یک واحد جداگانه باشد که در نزدیکی NVR نصب شده است.
بررسی کنید که دوربین شما در حال شارژ شدن است.
اگر دوربین از ترانسفورماتور یا منبع تغذیه استفاده می کند ، مطمئن شوید که وصل است و چند دقیقه از آن صبر کنید تا روشن شود.
اگر دوربین از طریق اترنت تغذیه می کند ، مطمئن شوید که به سوئیچ اترنت POE متصل است.
اگر سوئیچ POE در NVR تعبیه نشده باشد ، ممکن است همه درگاه های پشت سوئیچ Ethernet پورت POE نباشند. بعضی از پورت ها معمولاً پورت های استاندارد هستند که نیرو را برای دوربین فراهم نمی کنند.
اطمینان حاصل کنید که دوربین به درگاه POE متصل است و به درگاه استاندارد روتر وصل نیست.
دوربین را دوباره راه اندازی کنید
دوربین های امنیتی IP 24/7 فعال هستند و دقیقاً مانند رایانه ها هر چند وقت یک بار نیاز به راه اندازی مجدد دارند. چند راه برای راه اندازی مجدد دوربین وجود دارد.
NVR را دوباره راه اندازی کنید. اگر دوربین های IP مستقیماً به NVR وصل شده اند ، می توانید NVR را مجدداً راه اندازی کنید. با راه اندازی مجدد NVR ، برق دوربین های IP را به صورت لحظه ای قطع کرده و به آنها امکان راه اندازی مجدد را می دهد.
کابل اترنت را از دوربین یا سوئیچ اترنت جدا کنید
اگر دوربین ها به یک سوئیچ جداگانه اترنت و نه NVR متصل هستند ، می توانید سوئیچ اترنت را خاموش و راه اندازی مجدد کنید. خاموش کردن سوئیچ اترنت همچنین باعث خاموش شدن هر دستگاه دیگری که به آن متصل است می شود.
اگر دوربین های IP از طریق منبع تغذیه تغذیه می شوند ، می توانید منبع تغذیه را از برق وصل و یا تنظیم مجدد کنید ، 10 ثانیه صبر کنید و دوباره آن را دوباره به برق وصل کنید. با این کار دوربین های دیگری که به منبع تغذیه وصل می شوند نیز خاموش می شوند.
اگر دوربین از ترانسفورماتور استفاده می کند ، 10 ثانیه صبر کنید تا ترانس برق را از برق بکشید و دوباره به برق متصل کنید.
DVR یا NVR شما می تواند آفلاین باشد؟
شما می دانید که DVR (ضبط کننده فیلم دیجیتال) یا NVR (ضبط کننده ویدیوی شبکه) آفلاین است زیرا هنگام تلاش برای مشاهده دوربین های خود در تلفن هوشمند خطایی برای شما ایجاد می شود. این چیزی شبیه به این است ، اتصال قطع شد ، یا دوربین آفلاین است.
رایج ترین دلایل آفلاین بودن DVR یا NVR عبارتند از:
DVR یا NVR از پریز برق جدا شده است.
DVR یا NVR از پریز برق جدا شده و فاقد برق است. بررسی کنید که چراغ های جلوی DVR یا NVR روشن هستند. در صورت عدم بررسی موارد زیر:
مطمئن شوید که به پریز برق وصل است
نوار برق یا محافظ ولتاژ را بررسی کرده و از روشن بودن و وصل بودن آنها اطمینان حاصل کنید.
کابل برق پشت DVR یا NVR را بررسی کنید. ممکن است کابل از پشت دستگاه جدا شده باشد یا اتصال خوبی ایجاد نکند.
6. DVR یا NVR از شبکه جدا شده است
کابل اترنت را بررسی کنید ، می تواند از روتر جدا شود و دیگر به اینترنت متصل نیست.
روتر را بررسی کنید تا ببینید آیا از پریز برق جدا شده است و آیا برق مصرف نمی کند.
در روتر شما تنظیماتی به نام Port Forwarding وجود دارد که به شما امکان می دهد دوربین های خود را از راه دور مشاهده کنید. اگر روتر مجدداً تنظیم شده یا تعویض شده باشد ، بنابراین انتقال پورت غیرفعال شده و شما را از مشاهده از راه دور دوربین مسدود می کند.
من نمی توانم به شما نحوه راه اندازی انتقال پورت بگویم زیرا برای هر روتر متفاوت است. می توانید برای در اختیار قرار دادن روتر خود از طریق پورت Google google forwarding اقدام کنید.
برای راه اندازی حمل و نقل پورت ، به نام کاربری و رمز ورود مدیر برای روتر خود نیاز دارید. سپس باید وارد DVR یا NVR خود شوید ، به زبانه شبکه بروید و آدرس IP و پورت مورد استفاده را پیدا کنید.
چندین شماره پورت را در تنظیمات مشاهده خواهید کرد ، اما پورت مورد نیاز شما معمولاً پورت سرور ، پورت تماشا ، پورت تلفن همراه است.
تنظیم حمل و نقل درگاه کمی پیچیده است و کاری نیست که اکثر افراد بخواهند آن را انجام دهند ، بنابراین بهترین کار این است که اگر یک شرکت امنیتی دارید یا با شرکتی مانند Geek Squad تماس بگیرید تا این کار را برای شما انجام دهد.
آدرس IP شما ممکن است تغییر کرده باشد
هر دستگاهی که به اینترنت متصل باشد آدرس IP دارد. ارائه دهنده خدمات اینترنت شما مودم خود را با آدرس IP پویا اختصاص می دهد. پویا به این معنی است که آدرس IP تغییر می کند و همیشه یکسان نیست.
وقتی دوربین های امنیتی خود را از راه دور مشاهده می کنید ، برنامه موجود در تلفن شما سعی می کند با استفاده از آدرس IP ارائه شده به مودم شما به دوربین هایتان متصل شود و اگر آن آدرس IP تغییر کرده باشد ، دیگر قادر به اتصال نیستید.
به همین دلیل ، ما از آدرس DDNS به جای آدرس IP شما استفاده می کنیم. DDNS مخفف سرور نام دامنه پویا است و این سرور آدرس IP در حال تغییر شما را ردیابی می کند تا بتوانید تمام وقت دوربین های خود را مشاهده کنید.
اما در برخی از DVR ها یا NVR ها ، این به روزرسانی فوری نیست یا گاهی اوقات آدرس IP جدید را به روز نمی کند. برای تصحیح این مسئله باید با شخص یا شرکتی که سیستم شما را نصب کرده تماس بگیرید و از او بخواهید آدرس IP شما را به صورت دستی در حساب DDNS شما به روز کند.
روتر خود را دوباره راه اندازی کنید
در صورت عدم موفقیت در سایر موارد ، راه اندازی مجدد مسیریاب این کار را انجام می دهد. روتر شما 24/7 است و دقیقاً مانند هر چیز دیگری فقط باید دوباره راه اندازی شود تا به درستی کار کند.
دوربین های امنیتی شما ممکن است هک شده باشد
موضوع هک کردن عمدتا در سیستم های دوربین امنیتی سیم سیمی آنالوگ IP اعمال می شود. هک شدن برای دوربین های امنیتی به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است و یکی از علائم هک این است که کاربر نمی تواند برای مشاهده دوربین های خود وارد سیستم شود.
شخصی که به دوربین های شما حمله می کند می تواند نام کاربری و رمز عبور شما را حذف کند ، بنابراین اجازه ورود به شما را نمی دهد. برای اینکه بفهمید سیستم شما هک شده است ابتدا باید وارد DVR یا NVR شوید. و این مراحل را دنبال کنید
برای ورود به سیستم باید مانیتور ویدئو را به DVR متصل کنید ، اگر از قبل مانیتور ندارید و وارد منوی تنظیمات شوید. اگر سیستم شما هک شده باشد ، ممکن است به هیچ وجه نتوانید به DVR وارد شوید زیرا ممکن است DVR شما را قفل کند یا نام کاربری و رمز عبور شما حذف شده باشد.
شما می دانید که در DVR قفل شده اید یا نه زیرا در هنگام ورود به سیستم پیغام خطایی ارسال می شود که می گوید چیزی مانند “کاربر قفل شده است لطفا بعداً دوباره امتحان کنید”.
می توانید با خاموش کردن دستگاه DVR حدود 10 ثانیه و سپس تهیه نسخه پشتیبان ، سعی کنید مجدداً راه اندازی مجدد شوید. با این کار معمولاً قفل کاربر باز می شود و به شما امکان می دهد وارد منوی تنظیمات شوید.
اگر
DVR را دوباره راه اندازی کنید و هنوز نمی توانید وارد DVR شوید ، باید با سازنده DVR یا شخصی که آن را نصب کرده است تماس بگیرید.
اگر می توانید به DVR وارد شوید ، به منوی اصلی ، سپس به تنظیمات کاربر بروید و بررسی کنید که آیا کاربران دیگری به سیستم اضافه شده اند ، یا نه ، برای اضافه کردن کاربران یا تب حساب ها و ایجاد کاربر جدید مشخصات برای خودتان. سپس سعی کنید وارد برنامه شوید و ببینید آیا می توانید دوربین های خود را مشاهده کنید.
اگر مورد هک دیگری قرار گرفتید ، بررسی تنظیمات ویدئو برای دوربین ها است ، گاهی اوقات هکر تمام تنظیمات ویدیو مانند کنتراست و رنگ را به حداکثر می رساند تا جایی که تصویر کاملا سیاه است و به نظر می رسد دوربین کار نمی کند. .
برای بررسی این موارد ، تنظیمات ویدیو را که معمولاً در زیر زبانه دوربین است پیدا کنید و اگر می توانید مقادیر را به تنظیمات پیش فرض بازگردانید یا آن ها را به صورت دستی تغییر دهید.
پس از تنظیم مجدد تنظیمات ویدئو ، مشاهده خواهید کرد که تصویر دوربین ها در مانیتور ویدئو ظاهر می شود
فیلم دوربین مداربسته چیست؟
CCTV مخفف تلویزیون مدار بسته است.
این زمانی است که شما از دوربین فیلمبرداری برای انتقال سیگنال به یک مجموعه خاص و محدود از مانیتورها استفاده می کنید.
از دوربین هایی که بخشی از سیستم دوربین مدار بسته هستند معمولاً برای نظارت و اهداف امنیتی استفاده می شود
و این فیلم برای کمک به جلوگیری از جرم یا کمک به دستگیری مظنون در صورت وقوع تخلف استفاده می شود.
دوربین ها ممکن است فیلم را به مانیتورهایی منتقل کنند
که می تواند توسط شخص دیگری به صورت واقعی مشاهده شود یا برای مشاهده در آینده ضبط شود.
دوربین مداربسته برای چه استفاده می شود؟
در یک تجارت ، دوربین های مدار بسته معمولاً در مناطقی نصب می شوند که اغلب محل جرم هستند
مانند ورودی ها و خروجی ها ، نزدیک صندوق های پول نقد یا محل نگهداری موجودی کالا. هدف این است که خطر حوادثی مانند سرقت
آتش سوزی یا خرابکاری را کاهش دهد. دوربین های مداربسته همچنین می توانند
در نظارت بر مناطقی از یک ساختمان ، آزمایشگاه یا تاسیسات صنعتی که ورود افراد برای آن ها ایمن نیست مفید باشند.
در تنظیمات مسکونی ، دوربین های مدار بسته می توانند نقاط کور اطراف خانه را که از پنجره دیده نمی شوند ، کنترل کنند
می توانند برای شناسایی بازدیدکنندگان در اواخر شب استفاده شوند و حتی می توانند مراقب مراقبان ، حیوانات خانگی یا کودکان باشند. در خانه.
حالا به سوال اصلی می رسیم:
چه مدت باید فیلم های دوربین مداربسته را نگه دارید؟
اگر دوربین های مداربسته در حال ضبط فیلم هستند ، مدت زمان لازم برای نگهداری فیلم وجود ندارد.
بیشتر صاحبان خانه و مشاغل بر اساس میزان فضای ذخیره سازی دیسک سخت و مقدار فیلمهایی که باید ذخیره کنند ، تصمیم می گیرند که چه مدت فیلم را نگه دارند.
میزان فیلم ذخیره شده نیز به عواملی مانند تعداد دوربین ضبط شده ، وضوح تصویربرداری دوربین و موارد دیگر بستگی دارد.
به طور کلی ، بیشتر فیلم های امنیتی برای ۳۰ تا ۹۰ روز ذخیره می شوند.
قوانین فیلمبرداری دوربین مداربسته چیست؟
وقتی صحبت از این می شود که چه کسی می تواند تصاویر دوربین مداربسته را تماشا کند و چگونه می توان از آن استفاده کرد
هیچ قانون سخت و سریعی برای آن وجود ندارد. به این دلیل که هم قوانین ایالتی و هم فدرال بر نظارت الکترونیکی نظارت دارند
و از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است. همچنین ، در اساسنامه نظارت بر فیلم در مقایسه با نظارت صوتی تفاوت هایی وجود دارد
به همین دلیل تصاویر دوربین مداربسته اغلب فاقد صدا هستند.
به طور کلی ، دوربین در مشاغل مجاز است اگر در مناطقی قرار نگیرند که انتظار محرمانه مانند حمام و رختکن وجود دارد.
برای کارفرمایان ، معمولاً پذیرش هشدار به کارمندان و مشتریان در مورد استفاده از سیستم دوربین مداربسته در محل کارشان ، پذیرفته شده است.
قوانین فیلمبرداری دوربین مداربسته
برای صاحبان خانه ، ضبط فیلم بدون رضایت شخص ضبط شده قانونی است ، اما توصیه می کنیم
برای اطمینان از این امر با یک وکیل مشورت کنید.
قرار دادن دوربین در یک اتاق خواب یا حمام ، حتی در خانه خود ، می تواند پیامدهای قانونی داشته باشد
به خصوص اگر کودکان درگیر شوند. علاوه بر این ، دوربین های بیرونی باید به گونه ای قرار بگیرند که فقط اموال شما را ثبت کند.
به طور عملی ، بیشتر صاحبان خانه و مشاغل معمولاً علائمی را می گذارند که به دیگران اجازه می دهد
منطقه ای را تحت نظر داشته باشند تا از بروز هرگونه مشکل جلوگیری کنند.
اگر کسی بخواهد تصاویر دوربین مداربسته ای را که در آن ضبط شده است مشاهده کند ، مشخص نیست که چه چیزی مجاز است
یا مجاز نیست. بدون احضار احضاریه ، هیچ شخص یا تجارت خصوصی نیازی به تهیه فیلم ندارد.
قابل قبول بودن فیلم های دوربین مدار بسته نیز به عوامل زیادی بستگی دارد.
ادامه مطلب را از سایت علم و صنعت بخوانید
از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند
Security cameras
are great for keeping an eye on your property, and I can’t imagine not having them. But sooner or later, you will have issues connecting to one or all of your cameras. I will explain the common problems that would cause this to happen.
What are the most common problems with security cameras not working and how to solve them?
- The camera is unplugged.
- The camera too far from your router.
- You are entering the wrong username and password.
- Your router was reset or replaced?
- The DVR or NVR unplugged.
- The DVR or NVR disconnected from your router.
- Your security cameras were hacked.
1. Is the camera plugged in?
Wireless security cameras need power in order to work, some wireless security cameras are battery operated while others are plugged into an electrical outlet/receptacle.
A common problem for security cameras being offline could be caused either by a dead battery, or someone unplugging the power cable from the camera or the wall outlet.
- First, make sure the camera is plugged into the electrical outlet or make sure the power cord is plugged into the camera. If your camera is battery operated, change the battery and wait 2-3 minutes for the camera to boot up.
- Once you power up the camera it takes a few minutes for the video to be displayed on your smartphone so be patient. Most cameras have lights on the front of the camera. You will see the light come on the camera as soon as you plug it in or change the battery.
- If the video doesn’t come on after a few minutes you might have to close the app and reopen it.
2. Make sure the camera is not too far away from your router.
Most wifi cameras have a signal strength indicator within the settings of the camera. Go into the camera’s settings in the app and look for the camera status and make sure the wifi signal strength is within an acceptable range of your wireless router.
Most cameras will display the signal strength and provide you with a guide for what the signal strength level means and some highlight the signal strength number in either a green, yellow or red color.
When the signal strength is displayed in red means the wifi signal is poor, a yellow display means it’s acceptable but could be better, and green means that the signal strength is good.
If your camera does not have have a signal strength reading, try moving it closer to your wireless router, I usually plug it in within 5 to 10 feet from the router and wait a few minutes for the camera to boot up.
If the camera starts working, unplug it again and move it a little further away. Repeat this until you get to the point where it doesn’t work and you will know how far it can be placed from the router until it is out of range.
What happens if you move it close to the router and it still doesn’t work? Some wireless cameras have an ethernet port on the back of the camera. If you have an ethernet cable try plugging the camera directly into your router and wait for it to power up.
If you don’t see video from the camera after a few minutes, close the app and open it again. If the camera starts working, then the problem is most likely because of the wrong wifi password being entered.
3. Did you change the password for your router of wifi network recently?
If you have changed your wifi password recently, then your security cameras are not going to connect to the network. Log in to the cameras app and go into the setting and update the new wifi password.
4. Have you reset your router recently?
If you have reset your router then your wireless cameras are not going to connect because either the password has changed or the camera is not linked to your router anymore.
Some security cameras do not give you the option to enter a wifi password, instead, they link to your router using the WPS button. WPS stands for wifi protected setup.
Linking your security camera to your router using the WPS button.
- Bring the camera close to your router and plug it in. Wait for 2 to 3 minutes for it to boot up.
- Press the WPS button on the router for three seconds until the light starts blinking, the WPS light will flash for a few minutes to give you time to press the WPS button on the back of the camera.
- Some cameras might not have a Button. Instead, you will have to insert a paper clip into a small hole on the back of the camera and press it in for three seconds.
- An orange light will start blinking on the front of the camera to indicate that it is linking to the router. When the camera links successfully it will stop flashing. It should not take more than 30 seconds for the camera to connect to the router, sometimes you might have to do this step a second time if it fails to connect.
Why are Ip cameras offline?
Make sure your cameras are plugged in.
IP cameras will have a blinking light either in the front, back or inside the camera when they are powered up or plugged into the network. If you don’t see any lights on the camera then make sure that the camera is getting power.
There are two ways to power up an ip camera:
- By using a transformer plugged into an electrical outlet or to a power supply mounted near the NVR.
- By using power over Ethernet (POE). POE cameras only need one cable from the ethernet switch to the camera for video and power. The Ethernet switch is either built into the NVR (Network Video Recorder) or it can be a separate unit mounted near the NVR.
Check to make sure your camera is getting power.
- If the camera is using a transformer or a power supply make sure that it is plugged in and wait a few minutes from it to power up.
- If the camera is getting power over Ethernet, make sure that it is plugged into the POE ethernet switch.
If the POE switch is not built into the NVR, then it is possible that not all of the ports on the back of the Ethernet switch are POE ports. A few of the ports are usually standard ports that don’t provide power to the camera.
Make sure the camera is plugged into a POE port and not plugged into a standard port on the router.
Reboot the camera
IP security cameras are on 24/7 and just like computers they need to be rebooted once in a while. there are a few ways of rebooting the cameras.
- Reboot the NVR. If your IP cameras are plugged directly into the NVR then you can just reboot the NVR. By rebooting the NVR your will cut the power to the IP cameras momentarily, allowing them to reboot.
- Unplug the Ethernet cable from the camera or the Ethernet switch
- If the cameras are plugged into a separate Ethernet switch and not the NVR then you can power down and reboot the Ethernet switch. Powering down the ethernet switch will also power down any other devices that are plugged into it.
- If the IP cameras are powered from a power supply then you can unplug or reset the power supply, wait 10 seconds and plug it back in. Doing this will also power down any other cameras that are plugged into the power supply.
- If the camera uses a transformer, then unplug the transformer wait 10 seconds and plug it back in.
5. Your DVR or NVR could be offline?
You will know when your DVR (Digital Video Recorder) or NVR (Network Video Recorder) is offline because you will get an error when you try to view your cameras on your smartphone. It will say something like, connection failed, or the camera is offline.
The most common reasons for a DVR or NVR being offline are:
The DVR or NVR is unplugged.
The DVR or NVR is unplugged and has no power
Check to make sure that the lights on the front of the DVR or NVR are on. If not check the following:
- Make sure that it is plugged into the electrical outlet.
- Check the power strip or surge protector, and make sure they are on and plugged in.
- Check the power cable on the back of the DVR or NVR. It’s possible that the cable was unplugged from the back of the unit or it’s not making a good connection.
6. The DVR or NVR is disconnected from the Network
- Check the ethernet cable, It could be unplugged from the router and it is no longer connected to the internet.
- Check the router to see if it is unplugged and is not getting any power.
- There is a setting in your router called port forwarding that allows you to view your cameras remotely
- If the router was reset or replaced
- then the port forwarding is disabled and blocking you from viewing your cameras remotely.
I can’t tell you how to setup port forwarding because it is different for every router
You can google port forwarding for your router to find out what you need to do.
To setup port forwarding, you will need the administrator user name and password for your router
Then you will need to login to your DVR or NVR
go to the network tab and find the IP address and the port that is being used.
You will see several port numbers in the settings
but the port you need is usually called server port, watch port, mobile port.
Setting up port forwarding is a little complicated and not something that most people want to do
so it might be best to call your security company
if you have one or contact a company like Geek Squad to do it for you.
Your IP address might have changed
Every device that is connected to the internet has an IP address
Your internet service provider assigns your modem with a dynamic IP address. Dynamic means that the IP address changes and it is not always the same.
When you view your security cameras remotely
the app on your phone tries to connect to your cameras using the IP address
provided to your modem and if that IP address has changed then you will not be able to connect.
For this reason, we use what’s called a DDNS address instead of your IP address
DDNS stands for dynamic domain name server
and this server keeps track of your changing IP address so that you can view your cameras all the time.
But on some DVR’s or NVR’s, this update is not instant or sometimes fails to update the new IP address
To correct this you will have to call the person or company that installed your system and ask them to update your IP address manually in your DDNS account.
Reboot your router
When all else fails sometimes rebooting the router will do the trick
Your router is on 24/7 and just like anything else it just needs to be restarted to work properly.
It doesn’t hurt to reboot your router before you do any of the other steps mentioned here
there have been a few occasions
when I have spent an hour checking everything and rebooting the router fixed the problem.
از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند
7. Your security cameras may have been hacked.
The topic of hacking mainly applies to analog an IP wired security camera systems
Hacking has become a big problem for security cameras
and one of the symptoms of hacking is that the user can’t log in to view their cameras.
Someone hacking into your cameras can delete your username and password, therefore not allowing you to log in
To find out if your system has been hacked you must first log in to your DVR or NVR. and follow these steps
- To log in you will need to attach a video monitor to the DVR if you don’t already have one
- and get into the settings menu
- If your system has been hacked then you might not be able to login to the DVR
- at all because the DVR might have locked you out or the user name and password have been deleted.
- You will know if you have been locked out of the DVR because there will be an error message
- when you try to log in that says something like “the user has been locked out please try again later”.
از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند
You can
- try to reboot the DVR by powering it down for about 10 seconds and then powering it back up. Doing this usually unlocks the user allows you to get into the settings menu.
- If you reboot the DVR and you still can’t get log into the DVR
- then you will have to contacts the manufacturer of the DVR or the person who installed it.
- If you are able to log in to the DVR, go to the main menu
- then to user settings and check to see if there are any users added to the system
- if not, go to add users or accounts tab and create a new user profile for yourself
- Then try to login to the app and see if you can view your cameras.
If you were hacked another thing to check is the video settings for the cameras
sometimes the hacker will max out all the video settings such as contrast and
color to the point where the image is completely black making it seem as if the camera is not working.
To check for this find the video settings which is usually under the camera tab and reset
the values back to the default settings if you can or change them manually.
Once you reset the video settings you will see the image from the cameras appear on the video monitor.
از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند
Check The NVR/DVR
The easiest way to tell if a CCTV camera is to go to the Network Video Recorder or Digital Video Recorder. Open up each camera and make sure that you can view it. That is not all though. You also want to go back and check to see that each camera has recently recorded footage
It is possible for a CCTV camera to stop working in the way
that it will still allow you to view the camera but not record footage.
از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند
Check The Cameras Remotely
Some CCTV cameras allow you to access your cameras and stored footage from a mobile device or a computer. You can also check on your cameras using one of these platforms.
Something to keep in mind though is that a CCTV camera
can still be working while not sending data to your computer or phone
This is because the data is not recorded on the phone or over the internet
Instead, it is recorded on the NVR or DVR
Internet problems or transmission problems could cause your cameras
not to show up on a remote device while they are still recording.
Use A Bug or Electronics Detector
You can get bug or electronic devices from specialty stores or the internet. These devices come in different shapes and sizes
You swipe them around the area that you want to sweep for electronics. CCTV cameras emit a small signal when they are working
a signal that the bug detector should be able to pick up on. Not all cameras will emit this signal though. It depends on the device.
Make sure that you buy a quality bug or electronic device
There are plenty of fake or lesser quality devices available on the internet
If you turn to one of these, you may falsely assume a CCTV camera isn’t working
Amazon reviews should help you to determine the quality of a bug detector
از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند
To See If They Are On
If you just want to see whether or not the CCTV camera is on
there are a couple of methods that you can use. Point Tilt Zoom cameras will rotate
or move when they are on. Dome style PTZ cameras will be harder to notice but
if you look closely you should still be able to observe if they move.
Visually Look For IR LEDs
Almost all CCTV cameras have IR based night vision to allow the camera to see at night. For the most part, these little lights are not able to be seen when on to the naked eye
Walking up close to the camera though
you should be able to see a faint red light being emitted from these IR lights
That will let you know that the camera is on.
از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند
Use Your Phone Camera
An alternative to this is to take your cell phone out and point it at the camera
Most IR lights can be picked up by the camera on your phone
so when you point your phone at the CCTV camera
you should be able to see the light being emitted. Both the previous method and this method work best when the location is dark
and most CCTV cameras do not turn on their IR lights until it is dark.
از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند
از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند