فروشنده ها از این که جواب منفی بشنوند،بیزار هستند.آن قدر که به محض شنیدن ” نه ” دست از تلاش بر می دارند.همین که مشتری می گوید ” محصولتان برایم جذابیتی ندارد”یا ” مشابه همین را از جای دیگری تهیه می کنم” نا امید می شوند.
پاسخ:یکی از دلایلی که زود مایوس می شوید این است که به کارتان عشق و ایمان کافی ندارید و گرنه آن قدر پافشاری می کردید تا سفارش بگیرید.
حاضرید چند جواب منفی بشنوید؟معروف است که می گویند مشتری پس از هفت بار جواب رد راضی می شود.منظور از جواب رد فقط نه گفتن ساده نیست،بلکه باید از هفت خوانی که سر راه شما قرار می دهد،بگذرید بنا بر این صبور باشید و میدان را خالی نکنید.اگر کسی گفت ” محصولتان برایم جذابیتی ندارد” کاری کنید که خیلی زود تغییر عقیده بدهد.
همه از من می پرسند:از کجا بفهمم کی باید دست از تلاش بر دارم؟
این پرسش یک پاسخ ساده دارد.
زمانی که احساس کردید دیگر نمی توانید به این مشتری کمکی بکنید و آنچه شما دارید به هیچ عنوان به درد او نمی خورد.
در غیر این صورت پافشاری کنید حتی اگر بارها دست رد به سینه ی شما زد.
راز مهم:به مشتری بگویید:گمان کنم نقطه ی ضعفی در کار من است که شما راضی نمی شوید چون از ته دل باور دارم محصول ما می تواند بهتر از نمونه های مشابه،پاسخگوی نیاز شما باشد.بنا بر این تا وقتی که نتوانم این مطلب را به شما ثابت کنم دست بردار نیستم.اگر اجازه بدهید تصمیم دارم تا وقتی که مرا از پنجره ی دفتر کارتان بیرون نینداخته اید،پیگیر سفارش خرید شما باشم.گمان نکنم خواسته ی بی جایی باشد.
حتما مشتری لبخندی می زند و تحت تاثیر اراده ی محکم و تعهد کاری شما قرار می گیرد.حتی شاید همان لحظه سفارش بدهد.